باورهایی غلط که در مورد کرونا کماکان زبان به زبان می‌چرخد!

۱۳۹۹/۰۴/۲۷ - ۲۰:۲۳:۵۷
کد خبر: ۹۸۹۸۰۶
باورهایی غلط که در مورد کرونا کماکان زبان به زبان می‌چرخد!
باورهای نادرستی در مورد کرونا وجود دارد که هر یک از ما بعضی از آن‌ها را شنیده‌ایم و بدون تحقیق زیادی هم به آن‌ها باور داریم. ترس‌ها و تصورات غلط به صورت آنلاین روز به روز گسترش می‌یابد. در مورد این باورها با ما همراه باشید تا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  باورهای ما ممکن است از اطلاعات سطحی برخی شبکه‌های مجازی ناشی شود و ما را به خطا اندازد. ما باید بیش از هر چیزی تلاش کنیم پروتکل‌های اصلی حفظ سلامتی در دوران شیوع کرونا را رعایت کنیم و اطلاعات خودمان را به روز نگه داریم:

باور غلط: خوردن سیر به درمان کرونا کمک می‌کند

سیر یک ماده غذایی سالم و ضدمیکروب است اما هیچ نشانه‌ای در مورد مبارزه آن با کرونا یا همان کووید ۱۹ وجود ندارد.

باور غلط: واکسن آنفولانزا باعث محافظت از ما در برابر کرونا می‌شود

واکسن‌های ضدآنفولانزا در برابر این ویروس ما را محافظت نمی‌کنند. این ویروس بسیار جدید است و واکسن مخصوص آن هنوز در دست تحقیقات است.

باور غلط: شستشوی بینی با نمک برای دفع کرونا موثر است

هیچ مدرکی دال بر موثر بودن شستشوی بینی با نمک وجود ندارد که نشان دهد مردم با این کار از عفونت و ویروس کرونای جدید محافظت شده‌اند.

باور غلط: اسپری کردن الکل یا کلر در بدن می‌تواند ویروس را از بین ببرد

اسپری کردن الکل یا کلر در بدن شما ویروس را از بین نخواهد برد.

باور غلط: آنتی‌بیوتیک‌ها در جلوگیری و معالجه ویروس کرونای جدید مؤثر هستند

آنتی بیوتیک‌های متفاوتی برای انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها تجویز می‌شوند. این نوع ویروس جدید کرونا به هیچ کدام از آنتی‌بیوتیک‌های موجود جواب درمانی نداده است.

باور غلط: آب و هوای گرم در درمان کرونا موثر است

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی این عامل موثر نیست و ویروس در دماهای متفاوت به حیات خودش ادامه می‌دهد.

باور غلط: واکسن ویروس کرونا اختراع شده است

در حال حاضر هیچ واکسنی برای درمان کرونای جدید وجود ندارد. دانشمندان کارهای بسیاری را آغاز کرده‌اند اما تولید و کشف واکسنی که در انسان ایمن و موثر باشد، ماه‌های زیادی طول خواهد کشید.

باور غلط: کرونا به طور عمد ایجاد یا منتشر شده است

ویروس‌ها می‌توانند با گذشت زمان تغییر کنند. گاهی اوقات، ویروسی در یک حیوان وجود دارد که دچار تغییراتی می‌شود و به انسان منتقل می‌شود.

باور غلط: سفارش کالا از خارج از کشور افراد را بیمار می‌کند

محققان در حال مطالعه روی کرونا هستند و چونگی آلوده شدن افراد هستند. در همین رابطه سازمان بهداشت جهانی می‌گوید، احتمال ابتلا به کووید ۱۹ از یک بسته تجاری وجود ندارد زیرا چند روز سفر کرده است و در دما و شرایط مختلف قرار گرفته است. برای اطمینان از آن می‌توانید به سادگی بسته را با الکل ضدعفونی کنید.

 

 

نظر شما