۱۱ نکته برای در امان ماندن رانندگان از ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۴/۲۵ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۰۲۷
۱۱ نکته برای در امان ماندن رانندگان از ویروس کرونا
این روزها رانندگان یکی از اقشار پرخطر در برابر ابتلا به ویروس کرونا هستند. برخی از مسافران ممکن است بیماران بدون علامت باشند و ویروس را به رانندگان منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ با توجه به این‌که رانندگان بسیار در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند برای در امان ماندن از ابتلا به این ویروس باید نکات بهداشتی را جدی بگیرند. احتیاط و رعایت نکات بهداشتی اقدامی ضروری برای رانندگانی است که این روزها کار می‌کنند. همه رانندگان باید نکات زیر را رعایت کنند:

۱. از گرفتن پول نقد خودداری کنید و پرداخت‌ها به صورت آنلاین و با استفاده از دستگاه پوز یا اپلیکیشن‌های مخصوص انجام شود. پول نقد و اسکناس یکی از اجناس بسیار آلوده است بنابراین از لمس اسکناس با دست بدون محافظ خودداری کنید.

۲. برای حمل و جابه‌جایی بار و توشه‌های مسافران از دستکش یکبار مصرف و ماسک استفاده کنید. به هیچ وسیله‌ای قبل از اطمینان و ضدعفونی کردن آن دست نزنید.

۳. به توشه و وسایلی که آلودگی‌های قابل مشاهده‌ای از خون و مایعات بدنی مانند استفراغ دارند دست نزنید.

۴. از استعمال دخانیات پرهیز کنید. سیگار کشیدن علاوه بر تاثیراتی که در سلامت ریه و کاهش توان دفاعی بدن در مقابله با ویروس دارد در صورتی که مبتلا باشید می‌تواند از طریق ذرات تنفسی ویروس را به مسافران نیز انتقال دهد.

۵. ترجیحا از ظروف یکبار مصرف برای خوردن غذا استفاده کنید. به هیچ عنوان غذای اشتراکی نخورید و فاصله اجتماعی را در همه حال رعایت کنید.

۶. در اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی حتما از مناسب بودن وضعیت تهویه هوا اطمینان حاصل کنید. شیشه‌های این وسایل نقلیه باید نیمه‌باز یا باز باشند تا هوا در داخل محوطه جریان پیدا کند.

۷. در صورت بروز هرگونه علائم شبیه سرماخوردگی فصلی در مسافران مانند تب بالا، سرفه، گلودرد، نارسایی تنفسی و تنگی نفس و علائم گوارشی نظیر اسهال بلافاصله فرد را به مراکز درمانی برسانید.

۸. هنگام تمیز کردن وسیله نقلیه حتما از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش و ماسک استفاده کنید.

۹. در طول نظافت اتومبیل مراقب آسیب دیدن لباس، دستکش و ماسک مورد استفاده باشید در صورتی که آسیب دیدند و پاره شدند آن‌ها را تعویض کنید.

۱۰. دست‌های خود را پس از هر بار گندزدایی وسیله نقلیه و تعویض وسایل حفاظت فردی بشویید.

۱۱. در محیط کار قبل از خوردن و آشامیدن، دست‌های خود را ۲۰ ثانیه با دقت بشویید یا با استفاده از محلول‌های موجود ضدعفونی کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز