معاون سیاسی استاندار سمنان:

شیب ابتلاء به کرونا ویروس در استان کاهش‌یافته است

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۰۴۸۱
شیب ابتلاء به کرونا ویروس در استان کاهش‌یافته است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ضمن بیان اینکه شیب ابتلاء به کرونا ویروس در استان کاهش‌یافته است، گفت: مردم برای کنترل و مهار این ویروس همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حبیب‌الله خجسته پور بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق فضای مجازی ضمن بیان اینکه با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی شیب ابتلاء به کرونا ویروس در استان سمنان کاهش‌یافته است، اظهار داشت: پیش‌ازاین در زمان اوج شیوع کرونا ۵۲۶ نفر در سراسر استان به کرونا مبتلا شدند که اکنون این آمار به ۱۵۰ نفر رسیده است.

وی بابیان اینکه کاهش شیب ابتلاء به کرونا به معنای مهار و کنترل این ویروس نیست، تأکید کرد: مردم باید کماکان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری بورزند تا این ویروس منحوس را شکست دهیم.

چادر زدن و اتراق کردن در پارک‌ها ممنوع

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به اینکه در حال حاضر صنوف کم ریسک با دریافت کد سلامت از سامانه سلامت وزارت بهداشت می‌توانند فعالیت کنند، تصریح کرد: صنوف کم‌خطر در بازارها و مجتمع‌های تجاری و بازارهای سرپوشیده تا ساعت ۱۸ عصر می‌توانند فعالیت کنند.

خجسته پور با تأکید بر اینکه اماکن مسقف و سرپوشیده در پارک‌ها تعطیل هستند، بیان کرد: چادر زدن و اتراق کردن در پارک‌ها ممنوع است و از امروز فقط برای پیاده‌روی و ورزش صبحگاهی و تردد در پارک‌ها آزاد می‌شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن ماه مبارک رمضان بیان کرد: اماکن متبرکه و مساجد نیز تا نیمه اردیبهشت‌ماه تعطیل است و ازآن‌پس با توجه به شرایط تصمیمات جدید اتخاذ می‌شود.

مردم نذورات خود را در رزمایش مواسات هزینه کنند

معاون استاندار سمنان گفت: در شرایط بحرانی فعلی مردم نذورات خود را که در سال‌های گذشته به‌عنوان افطاری و سفره‌های ضیافت هزینه می‌کردند، امسال در رزمایش مواسات هزینه کنند.

خجسته پور در ادامه از تعطیلی دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: دانشجویان مقطع دکتری از فردا می‌توانند به‌صورت حضوری در کلاس‌ها شرکت کنند و دانش آموزان نیز در حال حاضر باید از ظرفیت فضای مجازی و صداوسیما در کلاس‌های درسی خود شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت به‌عنوان تسهیلات برای خانوارها و بنگاه‌های اقتصادی اختصاص‌یافته است، تأکید کرد: خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

حفظ اشتغال موجود شرط لازم برای دریافت تسهیلات واحدهای تولیدی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه ۴۹ هزار میلیارد تومان از این اعتبار به بنگاه‌های اقتصادی اختصاص‌یافته است، بیان کرد: مهم‌ترین شرط برای دریافت این تسهیلات حفظ اشتغال موجود در واحد متقاضی است.

خجسته پور با تأکید بر اینکه تمام واحدهای تولیدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال فعالیت هستند و هیچ واحدی تعطیل نشده است، ابراز کرد: توزیع اقلام غذایی در بستر اینترنت از دیگر طرح‌هایی است که در راستای حفظ سلامت مردم در دستور کار قرار گرفت.

 

نظر شما