رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان :

شدیدا نگران ورود به پیک دوم ابتلا به کرونا هستیم

۱۳۹۹/۰۲/۰۱ - ۱۵:۳۹:۱۳
کد خبر: ۹۹۰۸۰۷
شدیدا نگران ورود به پیک دوم ابتلا به کرونا هستیم
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: روز‌های آینده روز‌های سرنوشت سازی برای استان خواهند بود و اگر فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود شدیدا نگران ورود به پیک دوم بزرگتر از پیک اول در اصفهان هستیم.
به گزارش خبرگزاری برنا؛ طاهره چنگیز رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در خصوص روند مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان گفت: آمار ابتلای قطعی و مشکوک به بیماری کرونا و فوتی‌های ناشی از آن در استان کاهش یافته، اما سیر نزولی آن هنوز تثبیت نشده است.

او افزود: اگرچه این آمار امیدوار کننده است، ولی هنوز اطمینان بخش نیست، زیرا باید دست کم ۱۴ روز از شروع گام (فاز) دوم فاصله گذاری اجتماعی زمان بگذرد تا مطمئن شویم اقدامات پیشگیرانه‌ای که در این مرحله به موازات فاز دوم فاصله گذاری آغاز شده، تاثیرگذار بوده است.

چنگیز  اضافه کرد: بطور قطع رسیدن به این نقطه نیز با همکاری مردم محقق شده است و باید از زحمات مردم تشکر کرد، ولی بدانیم که شرایط همچنان ناپایدار است و خانواده‌ها هنوز نیاز به مراقبت و انجام اقدامات پیشگیرانه دارند.

دکتر چنگیز تاکید کرد: افراد مُسن، افراد دارای بیماری زمینه‌ای به ویژه افراد مبتلا به بیماری‌های نقص ایمنی، دیابت، فشار خون و سرطان، همچنین نیاز به ماندن در منزل و مراقبت‌های ویژه دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بخش خبری شبانگاهی شبکه اصفهان نیز اظهار کرد: آمار بیماری کرونا استان تغییر خاصی نداشته و این نیازمند مراقبت‌های بیشتر هم استانی‌های عزیز در حفظ فاصله فیزیکی و رعایت موارد بهداشتی است.

دکتر چنگیز تصریح کرد: این تصور برای برخی هم استانی‌ها پیش آمده که با شروع گام دوم هوشمندسازی فاصله فیزیکی، مشکلات برطرف شده و در بعضی اماکن و به خصوص تفرجگاه‌ها ازدحام جمعیت به وضوح قابل مشاهده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در خصوص لزوم مراقبت شهروندان، گفت: درخواست جدی من از همه همشهریان این است که روز‌های آینده روز‌های سرنوشت سازی برای استان خواهند بود و اگر فاصله فیزیکی و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نگران ورود به پیک دوم بزرگتر از پیک اول هستیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز