مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه:

"نون خ ۲" زیبایی‌های کرمانشاه را به‌خوبی به تصویر می‌کشد

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۱:۴۴:۴۶
کد خبر: ۹۹۱۸۹۸
نون خ ۲ زیبایی‌های کرمانشاه را به‌خوبی به تصویر می‌کشد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: یکی از نقاط قوت سریال "نون خ 2" بخش گردشگری آن است که زیبایی‌های کرمانشاه را به خوبی به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امید قادری در نشست با فعالین گردشگری استان، با اشاره به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی برای حمایت از تاسیسات گردشگری در بحران کرونا، اظهار کرد: این حمایت‌ها در قالب تعویق اقساط، بیمه تامین اجتماعی، پرداخت وام بلاعوض یا تسهیلات ارزان قیمت و... صورت می‌گیرد و می‌تواند در این بحران کمک خوبی به تاسیسات گردشگری باشد.

وی تصریح کرد: در کنار این حمایت‌ها در استان هم پیشنهاداتی که از سوی فعالین گردشگری برای نجات آنها از رکود فعلی باشد را احصاء خواهیم کرد و به وزارت میراث فرهنگی ارجاع می‌دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه با تاکید براینکه مسئولین ارشد استان نیز دغدغه نجات بخش گردشگری استان از این بحران را دارند، عنوان کرد: باتوجه به در پیش بودن رویداد بین المللی گردشگری کرمانشاه 2020 در تلاشیم تمام موانع پیش پای فعالیت‌های گردشگری را برداریم و بتوانیم به رونق این بخش در استان کمک کنیم.

وی بابیان اینکه برای این رویداد بزرگ برنامه‌های زیادی در استان تدارک دیده شده، گفت: در بحث تبلیغات مهمترین اقدامی که انجام شد ساخت سریال "نون خ 2" در استان بود که این روزها در فضای مجازی بازتاب زیادی داشته و دیدگاه‌ها و نظرات مختلفی درباره آن اعلام می‌شود.

قادری تصریح کرد: هرچند می‌توان به این فیلم از جنبه‌های مختلفی نگاه و دیدگاه‌هایی را در مورد آن بیان کرد، اما در مجموع یکی از مهمترین نقاط قوت "نون خ2" جنبه گردشگری آن است.

وی با تاکید براینکه برای کمک به ساخت این فیلم بسیاری از فعالین گردشگری استان پای کار آمدند تا زیبایی‌های کرمانشاه به تصویر کشیده شود، افزود: این سریال در طول روز چند نوبت در رسانه ملی پخش می‌شود که این یک ظرفیت بزرگ برای تبلیغ گردشگری استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در کنار جاذبه‌های گردشگری طبیعی، معرفی میراث‌ ملموس و ناملموس و صنایع دستی استان هم در این سریال به خوبی دیده می‌شود.

وی بابیان اینکه در این سریال بصورت هوشمندانه فرهنگ غنی مردم کرمانشاه نشان داده می‌شود، گفت: چنین پروژه‌های تبلیغات گردشگری تا زمان کرمانشاه 2020 می‌تواند به استان بسیار کمک کند.

قادری در ادامه بااشاره به مدت زمان باقی مانده تا برگزاری رویداد گردشگری کرمانشاه 2020، افزود: طبق برنامه نمی‌خواهیم این رویداد را تنها منحصر به یکی دو روز جلسه و نشست کنیم، بلکه کیفی سازی زیرساخت‌های گردشگری استان از اهداف مهم برگزاری این رویدا خواهد بود.

وی در ادامه یادآور شد: پیگیری پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی تاریخی اورامانات و کمک به توسعه بازارچه های صنایع دستی در همه شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های مهم امسال است که در کنار رویداد بزرگ کرمانشاه 2020برای رونق گردشگری استان آنها را  دنبال می‌کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز