در آستانه روز شوراها نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر با نماینده ولی فقیه در مازندران دیدار کرد

آیت‌الله محمدی لائینی: هویت صنعتی و تولیدی قائمشهر باید احیا شود/ لزوم اهتمام به توسعه صنایع تبدیلی

۱۳۹۹/۰۲/۰۳ - ۱۶:۳۳:۰۲
کد خبر: ۹۹۲۱۲۲
آیت‌الله محمدی لائینی: هویت صنعتی و تولیدی قائمشهر باید احیا شود/ لزوم اهتمام به توسعه صنایع تبدیلی
نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر که در آستانه روز شوراها برگزار شد، با تاکید بر لزوم اهتمام به توسعه صنایع تبدیلی، گفت: هویت صنعتی و تولیدی قائمشهر باید احیا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از ساری؛ در آستانه روز شوراها نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر به همراه تعدادی از مشاورین کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه استان مازندران، در فضایی صمیمی دیدار و گفتگو کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این دیدار با تاکید بر این که باید در جهت احیای هویت صنعتی و تولیدی شهر قائمشهر تلاش شود، گفت: بدون شک صنایع تبدیلی یکی از موثرترین و پردرآمدترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاوری ست که باید اهتمام ویژه ای نسبت به توسعه آن داشته باشیم.

آیت‌الله حسین محمدی لائینی با اشاره به اهمیّت تحقق جهش تولید، اظهار داشت: طبق گزارش‌هایی که به دست ما رسیده، دست‌های نامرئی چوب لای چرخ مسیر توسعه و سرمایه‌گذاری در استان مازندران می‌گذارند، همه تلاش ما این است که ضمن شناسایی و برخورد با آن‌ها، موانع را برطرف کنیم و حمایت همه جانبه خود را در این عرصه اعلام می‌داریم.

وی بیان کرد: مناطق هزار جریب در کل مازندران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری، بوم گردی، تولید و صنعت دارند، متاسفانه این مسائل در حوزه کلان مدیریتی مغفول واقع شده، در عین حال ما برای انجام سرمایه‌گذاری و اجرای کار عملیاتی در این عرصه از هرگونه حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

آیت‌الله لایینی با تاکید بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی، افزود: قائمشهر و بهشهر در گذشته به عنوان شهرهای صنعتی و تولیدی شناخته می شدند، اما امروز شاهد تعطیلی کارخانه‌ها وعدم توجه به این امور هستیم، اینکه تولید پنبه و مزارع کشت آن با وضعیت کنونی مواجه باشد؛ بنشینیم دست روی دست بگذاریم که لباس و جامه تن‌مان از ترکیه و کشورهای دیگر وارد شود، پذیرفته نیست، باید هویت و جایگاه تولیدی شهرهایمان احیا شوند.

وی ابراز داشت: دولت محترم اگر امکان حمایت جدی و عملیاتی ندارد، حداقل در مورد بخش خصوصی مانع‌تراشی نکند، تولید باید به جایگاه واقعی خودش برسد و افقی که طی سال‌ها کار کارشناسی مد نظر مقام معظم رهبری ست محقق شود، اینگونه چرخه اقتصاد می‌تواند در شکل پایدار خود شکل بگیرد و شاهد رفاه هرچه بیشتر مردم عزیز کشورمان باشیم.

در ادامه این دیدار مجید عباسی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سه ساله این شورا، اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در مجموعه مدیریت شهری بحث احیای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان مازندران و به‌خصوص شهر سرداران شهید قائمشهر است.

وی با اشاره به پروژه های در حال اجرای حوزه های عمرانی، فرهنگی، فضای سبز و گردشگری قائمشهر، تصریح کرد: امروز برای تحقق امر سرمایه‌گذاری، نیازمند همدلی و همکاری هرچه بیشتر مسئولان و متولیان امر و همچنین آماده سازی زیر ساخت های لازم در این حوزه هستیم.    

عباسی خاطرنشان کرد: به جرات می‌توان قائمشهر را به عنوان مهمترین کریدور محور مواصلاتی استان از جنوب به شمال و از غرب به شرق و بالعکس دانست، این در حالی است که پروژه زیرگذر سردار شهید مهدوی_ کمربندی ورودی تهران، یک پروژه ملی تلقی می‌شود و دغدغه‌های اجرا و تامین اعتبار آن باید در سطح ملی باشد و انجام شود.  

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قائمشهر افزود: پروژه‌های 147 هکتاری پارک جنگلی تلار، عمارت ماندگار، نگین شمال و نساجی قائمشهر نیز از دیگر پروژه‌های برجسته و در دست انجام هستند که قابلیت بهره‌برداری در سطح استانی و بعضا ملی دارند.  

عباسی همچنین تاکید کرد: نساجی قائمشهر نیز یکی از موضوعات مورد اهمیتی است که باید با تدبیر در جهت منافع شهروندان قائمشهری و مردم شریف استان حل و فصل شود. البته کارخانه‌ها و کارگاه‌های نساجی خصوصی در قائمشهر فعال هستند و از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز