تشکیل تیم درمان راهکاری برای کاهش فوتی های کرونا در شهرستان خوی

۱۳۹۹/۰۲/۰۵ - ۱۱:۳۶:۲۳
کد خبر: ۹۹۲۶۲۹
تشکیل تیم درمان راهکاری برای کاهش فوتی های کرونا در شهرستان خوی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی درباره وضعیت شهرستان خوی گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری و فوتی در خوی بالا تر از میانگین استانی بوده که این موضوع نگرانی هایی را به دنبال داشت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، جواد آقازاده افزود: با بالا رفتن آمار بیماران بستری و فوتی در خوی، معاون پژوهش و درمان دانشگاه به این شهرستان اعزام شده و ضمن همراهی با رییس دانشکده علوم پزشکی، رئیس بیمارستان و پزشکان متخصص توانستند ارزیابی متخصصین قرارگاه دانشگاهی را با یکدیگر بررسی کرده و نتایج را در میان گذاشتند.

وی درباره راهکار کاهش تعداد بیماران فوتی کرونایی در خوی بیان کرد: پس از ارزیابی فرایند پذیرش بیمار و درمان و پیگیری بیمارانی که مثبت بوده اند، به این نتیجه رسیدند که مداوای بیمار کرونایی کار تیمی بوده و به طور حتم باید تیم درمان در خوی تشکیل یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی درباره تیم درمان افزود: تیم درمان متشکل از فوق تخصص ریه، متخصص داخلی، متخصص عمومی و متخصص طب اورژانس و یک نفر متخصص بیهوشی که دایما در محل حضور داشته باشد، تشکیل شد.

به گفته آقازاده، با اجرای طرح تیم درمان شاهد کاهش مرگ و میر در خوی بودیم.

آقازاده بیان کرد: در خوی ۲ بیمارستان با ظرفیت ۵۷۰ تخت خواب ایجاد شد که به دلیل وجود این ظرفیت از نظر تخت بیمارستانی مشکلی نداریم. همچنین به دلیل خالی بودن تخت های بیمارستانی تاکید می شود که بیماران کرونایی ۱۴ روز کامل در بیمارستان نگه داری شده و پس از بهبودی کامل ترخیص شوند.

وی افزود: بیشتر بیماران فوتی در خوی دارای سن بالا بوده و بیماری زمینه ای داشته اند که همین موضوع مرگ و میر در این شهرستان را بالا برد.

نظر شما