چرا اضطراب زیاد و طولانی ناشی از کرونا زندگی را مختل می‌کند؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۰۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۹۹۳۰۷۹
چرا اضطراب زیاد و طولانی ناشی از کرونا زندگی را مختل می‌کند؟
یک روان‌شناس گفت: اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است که شدید و طولانی شدن آن زندگی را مختل می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ راضیه ایزدی گفت: اضطراب می‌تواند روی سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری ها ضعیف کند گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می‌شود.

وی بیان کرد: برای نمونه ممکن است اضطراب باعث شود افراد به طور مکرر اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنند و پیام‌های درست و دستورالعمل‌های علمی را نادیده بگیرند.

ایزدی ادامه داد: جستجوی مداوم خبر در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نامعتبر و بزرگ‌نمایی خطرات از جمله کارهایی است که فرد مبتلا به اضطراب انجام می‌دهد و چرخه اضطراب خودش و دیگران را بیشتر می‌کند.

ایزدی یادآور شد: اشخاصی که از قبل دچار اختلال اضطراب منتشر، اختلال اضطراب بیماری و اختلال وسواسی جبری بوده‌اند در این شرایط در ارتباط با بیماری اضطراب بیشتری را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: شهروندان علاوه بر شست و شوی مکرر دست به عنوان یکی از راه‌های مهم پیشگیری باید به دنبال اطلاعات دقیق باشند و این اطلاعات را از منابع معتبر مانند سازمان جهانی بهداشت، وزارت بهداشت و سایت های دانشگاه علوم پزشکی دریافت و همچنین می‌توانند سوال‌های خود را از سامانه سلامت با شماره ۱۹۰ پرسند.

 ایزدی تاکید کرد:  نیاز نیست افراد روزی بیش از یک یا دو بار اخبار را چک کنند و همچنین باید قبل از باز نشر اخبار و اطلاعات از درستی آن مطمئن شوند زیرا انتشار اخبار نادرست اضطراب اطرافیان را بی دلیل زیاد می‌کند.

وی افزود: این اولین و آخرین بیماری واگیر دار و همه گیر نیست و شاید جالب باشد که از هر ۱۰۰ نفری که مبتلا به این بیماری می‌شوند ۲ نفر ممکن است که جان‌شان را از دست بدهند در ضمن بعضی از بیماری‌ها که چندان جدی گرفته نمی‌شود مرگ و میر بالایی دارند برای مثال سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان به علت ابتلا به سل جان خود را از دست می‌دهند.

این روان‌شناس ادامه داد: اگر افراد برای رعایت ایمنی ساعت‌های طولانی در منزل هستند باید سعی کنند در خانه فعال و تحرک کافی داشته باشند و در خانه ورزش کنند.

ایزدی ادامه داد: افراد برای قدم زدن و پیاده روی باید به مکان‌های خلوت یا طبیعت بروند و خود را برای مدت طولانی در خانه حبس نکنند.

وی گفت: افراد باید با دوستان و اطرافیان خود صحبت کنند زیرا صحبت در مورد نگرانی‌ها به بهتر شدن حال آنها کمک می‌کند ولی صحبت‌های خود را به اخبار کرونا محدود نکنند.

ایزدی عنوان کرد: افراد باید سعی کنند بر مواردی که روی آن کنترل دارند تمرکز و از روش‌هایی مانند مشاهده فیلم که در گذشته برای کاهش اضطراب و استرس آنها موثرتر بوده استفاده کنند.

وی گفت: همچنین افراد اگر احساس دارند که تحت فشار زیادی هستند یا انجام کارهای روزمره برای آنها سخت شده با پزشک، روانپزشک و یا روانشناس مشورت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز