مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل:

یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه سد خداآفرین به زیرکشت رفته است

۱۳۹۹/۰۲/۰۶ - ۱۲:۵۳:۲۷
کد خبر: ۹۹۳۰۸۹
یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه سد خداآفرین به زیرکشت رفته است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی واقع در شبکه آبیاری سد خداآفرین به زیر کشت رفته و تلاش می‌شود با تامین منابع مالی لازم و تکمیل عملیات اجرایی، سطح اراضی در حال بهره برداری این شبکه به ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

به گزارش برنا،عباس جنگی مرنی روز شنبه در بازدید از روند عملیات اجرایی این پروژه افزود: بخش قابل‌توجهی از اقدامات لازم در این شبکه انجام یافته تا پروژه در زمان معین به نتیجه برسد.

وی بیان‌کرد: پروژه بزرگ پایاب سد خداآفرین در چهار ناحیه عمرانی یک ، ۲ ، سه و چهار عملیاتی شده  که در ناحیه عمرانی یک در دشت فتحعلی مساحت دارای تخصیص به هکتار هزار و ۱۰۰ هکتار می‌باشد و  تمامی این سطح توسط دستگاه‌های سنترپیوت به سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

جنگی مرنی گفت: ناحیه عمرانی یک در شرق دره‌رود نیز سه هزار و ۹۰۱ هکتار را شامل می‌شود که ۲۱۸ هکتار توسط کلاسیک ثابت ، ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار توسط سنترپیوت ، ۷۵ هکتار توسط سیستم کم‌فشار و ۹۵۸ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

وی افزود: ناحیه عمرانی ۲ و بخشی از خلیللو نیز در سطح هزار و ۲۷ هکتار عملیاتی شده که سه هزار و ۳۴۹ هکتار به صورت کلاسیک ثابت ، ۶ و ۱۰۷ هکتار به صورت سنترپیوت و ۸۱۴ هکتار به صورت قطره‌ای آبیاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین اظهارداشت: ناحیه عمرانی چهار نیز ۱۰ هزار و ۴۲۹ هکتار را شامل می‌شود که ۹۲ هزار و ۲۲۴ هکتار به صورت کلاسیک ثابت و ۹۰۷ هکتار آن به صورت سنترپیوت و ۲۹۸ هکتار آن به صورت اسپری بوم خواهد بود، ناحیه سه این پروژه نیز توسط اداره کل آب منطقه‌ای اردبیل اجرا می‌شود.

وی  اتمام این پروژه را تاثیرگذار در توسعه کشاورزی منطقه دانست و گفت: با همکاری و همراهی دیگر دستگاه‌های اجرایی شاهد آبادانی بیش از پیش در منطقه خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: رواج آبیاری نوین در دولت مورد توجه قرار گرفته و تلاش می‌شود در این استان هم آبیاری قطره‌ای و بارانی توسعه یاید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز