استاندار اردبیل:

جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان به تعویق افتاده است

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۲:۳۰:۰۸
کد خبر: ۹۹۳۶۳۲
جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان به تعویق افتاده است
استاندار اردبیل گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسات مشترک ایجاد شهرک صنعتی ایران و آذربایجان به تعویق افتاده که در آینده نزدیک جلسات و مروادات اقتصادی مجددا از سر گرفته می شود.

به گزارش برنا، اکبر بهنام جو در جریان سفر به شهرستان پارس آباد و بازدید از پروژه های در دست اجرا اظهار کرد:با توجه به اینکه این ویروس با شیب نزولی در کشور ما و آذربایجان مواجه شده جلسات مشترکی را با مسوولان کشور همسایه برگزار خواهیم کرد‌.

وی افزود: آغاز عملیات اجرایی بار انداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان نیز امسال در دستور کار قرار گرفته و با ریشه کن شدن ویروس کرونا روند فعالیت ادامه می یابد.

استاندار اردبیل افزود:با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه در هفته گذشته مشاوران بار انداز ریلی نقشه و طراحی این پروژه را تکمیل کرده اند افزود: نقشه و طراحی پروژه بار انداز ریلی توسط مشاورین ایرانی تحویل راه آهن جمهوری اسلامی دادند که در کارگروه های تخصصی مورد بررسی کارشناسی و تصویب شود.

بهنام جو اضافه‌کرد:  تفاهم‌نامه ساخت پایانه تخلیه و بارگیری ریلی بین استانداری و شرکت راه‌آهن امضاء شده و پیش‌بینی می شود تا دو ماه آینده شروع امنیت اجرایی در محدوده شمال استان آغاز شود.

وی ایجاد شهرک صنعتی مشترک و بار انداز ریلی را بستر توسعه برای استان بر شمرد و افزود: اجرای این پروژه ها در توسعه تجاری و اقتصادی و همچنین به افزایش تولیدات کشاورزی در منطقه را سبب می شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی روابط تجاری و صادراتی استان اردبیل با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری داشته و زمینه ایجاد صنایع و واحدهای تبدیلی ، بسته‌بندی و جهش تولید فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این پروژه ها چندین پروژه اساسی و زیرساختی شهرهای مرزی داریم گفت: پایاب سد خداآفرین و شهرک گلخانه ای در شهرستان پارس آباد و شهرهای شمالی پروژه های مهمی هستند که اقتصاد و صادرات این شهرها را متحول می کنند و قطعا به میزان صادرات و محصولات افزوده خواهد شد.

گفتنی است استاندار اردبیل صبح امروز به منظور بازدید از پروژه های در دست اجرا و بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به شهرستان پارس آباد سفر کرده بود.

 

نظر شما