کرونا عامل بیکاری طیف وسیعی از کارگران شده است

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۴:۱۲:۰۰
کد خبر: ۹۹۳۶۷۴
کرونا عامل بیکاری طیف وسیعی از کارگران شده است
دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی از برگزاری تمام مراسم روز کارگر بصورت مجازی بدلیل شیوع کرونا خبرداد و گفت: تمام تلاش ما صیانت از حقوق کارگران است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سعید مصطفی‌نژاد دبیر خانه کارگر استان در جمع خبرنگاران با اشاره به عضویت بیش از ۸۰۰۰۰ کارگر در شهر ارومیه گفت: هم‌اکنون ۹ شعبه خانه کارگر‌ در استان داریم و تلاش داریم در سایر شهرستان‌ها از جمله ماکو و  ۲ شعبه دیگر در مرکز استان راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: تلاش ما صیانت از حقوق کارگران است و در این خصوص اعتراض خودمان را به نامناسب بودن افزایش حقوق کارگران در مقایسه با تورم ارائه داده‌ایم.

مصطفی‌نژاد ادامه داد: علاوه بر صیانت از حقوق تمام کارگران ائم از فصلی، قراردادی، میدانی، تولید، ساختمانی و ...، خدماتی همچون خدمات بیمه‌ای با ۵۰ درصد تخفیف، خدمات ورزشی با تخفیف یا بصورت رایگان، خدمات آموزشی و درمانی، ارائه بسته‌های حمایتی، خدمات ارتباطی، معرفی به تعاونی‌های مسکن و خرید برای خرید اقساطی، خدمات مسافرتی و خدمات مشاوره‌ای ارائه می‌دهیم.

وی با اشاره به هفته کارگر (۵ تا ۱۱ اردیبهشت) و فرارسیدن ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر گفت: بدلیل شیوع کرونا، تمام برنامه‌های امسال این مناسب بصورت مجازی و بیشتر از طریق اینستاگرام برگزار می‌شود و در این خصوص روز پنج‌شنبه در روز جهانی کارگر گردهمایی مجازی برگزار خواهدشد.

دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربیبا اشاره به شیوع کرونا و تعطیلی بیشتر واحدهای تولیدی اظهار کرد: متاسفانه در روزهای تعطیل برخی واحدها بدون رعایت پروتکل‌ها اقدام به فعالیت داشتند و در یکی از واحدها (پتروشیمی‌ ارومیه) ۳۸ نفر به این بیماری مبتلا شدند.

وی در این خصوص افزود: ابتدا مشخص شد مسئول سایت این واحد به بیماری کرونا مبتلاست و سپس با آزمایش از برخی کارکنان مشخص شد مدیرعامل و سپس کارگران نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند و متاسفانه عدم همکاری سازمان غذا و دارو با واحدهای تولیدی یکی از دلایل این اتفاق است.

دبیر خانه کارگر آذربایجان‌غربی ادامه داد: متاسفانه در سایر واحدهای تولیدی نیز پروتکل‌های بهداشتی چندان رعایت نمی‌شود و احتمال می‌دهیم این شرایط باعث ابتلای کارگران بیشتری به کرونا شود.

مصطفی‌نژاد خاطرنشان کرد: درحالیکه تمام مراحل تولید ماسک رایگان برای کارگران را طی کرده‌ایم ولی تا به این لحظه، معاونت غذا و دارو به ما مجوز نداده و کارگران مجبور هستند این محصولات را ببه قیمت گزاف از بیرون تهیه کنند.

وی با اشاره به نبود آمار دقیقی مبنی بر بیکار شدن کارگران بخاطر کرونا گفت: آن چیزی که مشخص است، زیاد بودن تعداد بیکاران ناشی از کروناست.

مصطفی‌نژاد افزود: طی ۳ ماه گذشته، بیش از ۵۸۰۰ سبد کالای تنظیم بازار برای کارگران و ۵۰۰ سبد رایگان بهمراه دستکش و ماسک بین کارگران کم‌درآمد توزیع کرده‌ایم.

نظر شما