مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان:

کرونا ۳۵۷۸ نفر را در استان بیکار کرده است

۱۳۹۹/۰۲/۰۷ - ۱۳:۵۶:۵۲
کد خبر: ۹۹۳۷۰۷
کرونا ۳۵۷۸ نفر را در استان بیکار کرده است
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعداد سه هزار و ۵۷۸ نفر از افرادی که از ابتدای سالجاری تاکنون در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری این استان ثبت‌نام کرده‌اند به دلیل کرونا از کار بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل غنیان روز یکشنبه گفت: ۶ هزار و ۲۱۹ نفر در این استان پس از شیوع کرونا برای دریافت مقرری بیمه بیکاری از ابتدای سالجاری تاکنون در سامانه ثبت درخواست بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: از مجموع ۶ هزار و ۲۱۹ نفری که برای دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه غیرحضوری از یکم فروردین تاکنون ثبت‌نام کردند نزدیک به پنج‌هزار و ۵۵۱ نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری شدند.

وی ادامه داد: درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شدند، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا از یکم فروردین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: شیوع کرونا طبق دستورالعمل‌ها جزو حوادث غیرمترقبه محسوب می‌شود و درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری نیز در این قالب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

غنیان تصریح کرد: از مجموع پنج‌ هزار و ۵۵۱ نفر مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان، نزدیک به سه‌ هزار و ۵۷۸ نفر به دلیل حوادث غیرمترقبه (کرونا) بیکار شدند.

وی خاطرنشان کرد: باقیمانده افراد به دلیل اتمام مدت قرارداد، اخراج، اتمام طرح، کاهش فعالیت کارگاه‌ها و تعدیل نیرو در واحدهای تولیدی از بیکار شدند.

غنیان اظهار داشت: درخواست‌ ها برای دریافت  مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان در دست بررسی است تا مشمولان دریافت مقرری بیمه بیکاری مشخص شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: مقرری بیمه بیکاری مشمول بیمه‌های خاص، مشاغل آزاد، خویش فرمایی، کارگران ساختمانی، قالیبافان و رانندگان حمل و نقل شهری نمی‌شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز