آخرین و جدیدترین تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر تا ۸ اردیبهشت ۹۹

۱۳۹۹/۰۲/۰۸ - ۲۱:۳۰:۴۶
کد خبر: ۹۹۴۳۲۲
آخرین و جدیدترین تعداد مبتلایان به کرونا در بوشهر تا ۸ اردیبهشت ۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای شیوع کرونا در بوشهر تا ۸ اردیبهشت، ۲۲۶ نفر در این استان به این ویروس مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا امروز، ۸ اردیبهشت ۲۲۶ نفر شامل ۱۱۵ مرد و ۱۱۱ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از بیمار‌های جدید، زنی ۳۲ ساله ساکن شهرستان بوشهر، مرد ۳۲ ساله ساکن شهرستان کنگان و مردی ۶۹ ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند.

کشمیری تصریح کرد: دو بیمار کنگانی و دشتستانی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمار بوشهری نیز بعد از مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی از آنان نمونه آزمایش ویروس کرونا گرفته شده و شناسایی شده‌اند که در منزل تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه تا امروز ۵۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۲۲۶نفر) تاکنون ۱۴۰ نفر از آنان بهبود یافته و ۶۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۰ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه اندازی ۷ مرکز بیماری یابی در استان بوشهر، اضافه کرد: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیمار یابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت، زیرا در این مراکز، افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلو انتشار بیماری گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری بیان کرد: تنها راه جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله گذاری اجتماعی است و بی توجهی به این مهم زمینه افزایش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر به رفتار‌های پرخطر و ممنوع شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله گذاری اجتماعی توجه نشود، انتظار شیوع بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

 

نظر شما