مادر بارداری بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی فوت نکرد

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۰۸:۵۳:۰۸
کد خبر: ۹۹۴۴۹۲
مادر بارداری بر اثر کرونا در آذربایجان‌غربی فوت نکرد
رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار استان به ویژه پس از شیوع بیماری کووید - ۱۹، گفت: در سایه این مراقبت‌ها تاکنون هیچ مادر بارداری بر اثر کرونا در این استان فوت نکرده است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی،دکتر جواد آقازاده در سی‌وسومین جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونای آذربایجان‌غربی که با حضور «جمشید انصاری» معاون رییس‌جمهوری برگزار شد، افزود: ٢۶ هزار و ۵٠٠ مادر باردار در آذربایجان‌غربی غربالگری شده‌اند که ٢۵٠ نفر شامل ۱۰.۰۶ درصد از این تعداد مبتلا شدند. 

وی با اشاره به ارجاع ٧۶ نفر از این مادران به پزشک، اضافه کرد: همه بارداران استان همچنان تحت مراقبت کادر بهداشتی قرار دارند تا از فوت احتمالی آنان بر اثر کرونا جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه از زمان آغاز شیوع کووید ۱۹ توجه به مسئله درمان و استفاده از ظرفیت بهورزان و کارد بهداشتی جهت انجام مراقبت‌های اولیه در دستور کار قرار گرفته است، بیان کرد: برای انجام مراقبت‌های اولیه بهداشتی از ظرفیت بهورزان و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های بهداشت استفاده شده است.

وی اضافه کرد: غربالگری بیماران خاص و از جمله دیابتی نیز پس از شیوع بیماری کووید ۱۹ در دستور کار قرار گرفت و افراد دارای علایم بیماری به مراکز ۱۶ ساعته ارجاع داده شدند.  

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز