رئیس شورای اسلامی استان البرز:

تنگ نظری ها مانع خدمت رسانی شوراها به مردم نشده است/ مجلس دهم به جایگاه شوراها لطمه زد

۱۳۹۹/۰۲/۰۹ - ۱۱:۴۰:۳۹
کد خبر: ۹۹۴۶۳۴
تنگ نظری ها مانع خدمت رسانی شوراها به مردم نشده است/ مجلس دهم به جایگاه شوراها لطمه زد
رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اهمیت پررنگ تر شدن نقش شوراها در کشور گفت: شوراهای اسلامی کشور نه تنها بر عملکرد شهرداری ها بلکه باید ناظر بر فعالیت تمامی ادارات و نهادها باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، نادر ایزدبین ضمن تبریک فرارسیدن روز "شوراها" اظهار کرد: شوراهای اسلامی با تصویب مجلس از سال 78 تاکنون در 5 دوره علیرغم تمام کارشکنی ها و تنگ نظری ها توانسته خدمات ارزنده ارائه و تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اهمیت وجود مدیریت شهری یکپارچه گفت: امروز در تمامی نقاط دنیا مدیریت شهری یکپارچه وجود دارد اما شوراهای اسلامی کشور ما متأسفانه تنها ناظر بر عملکرد شهرداری ها هستند که انتظار می رود نمایندگان مجلس در دوره یازدهم با جدیت پیگیر این موضوع باشند و قانون مدیریت و نظارت شوراها در تمامی امور را به تصویب برسانند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز تصریح کرد: تمامی امور استان ها باید به مردم یعنی شوراهای اسلامی واگذار شود و می بایست شاهد مدیریت یکپارچه در تمامی شهرهای کشور باشیم.

ایزدبین ضمن بررسی عملکرد شوراهای اسلامی استان البرز اظهار کرد: خوشبختانه شوراها در شهرستان های البرز عملکرد قابل دفاعی را به جای گذاشته اند و تخلفات به مراتب کمتری را به نسبت سایر نهادها در شوراها شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان نباید از تخلفات نمایندگان شوراها چشم پوشی کرد گفت: مردم به این نمایندگان اعتماد کرده اند و نباید با تخلف و بی تدبیری از اعتماد مردم سوءاستفاده کرد.

رئیس شورای اسلامی استان البرز تأکید کرد: طبق آمار شوراها عملکرد خوبی برجای گذاشته اند اما نباید فراموش کرد که برخی شوراهای استان از جمله فردیس و نظرآباد در مقاطعی حساس با اختلاف نظر بیش از حد آهنگ رشد و توسعه شهر خود را کند کردند.

ایزدبین ضمن انتقاد از مجلس دهم گفت: اعضای مجلس دهم نه تنها در بحث افزایش قدرت شوراها و مدیریت شهری یکپارچه هیچ گونه کمکی نکردند بلکه با تصویب قانون واگذاری اختیار عوارض محلی به وزارت کشور به نوعی آخرین ضربه را بر پیکر مظلوم شوراها روا داشتند.

وی با اشاره به اصلی ترین هدف شوراهای استان در سال جاری گفت: امسال آخرین سال فعالیت شوراها در دوره پنجم است و باید با پیگیری پروژه های نیمه کاره در تمامی حوزه ها در عمل قدردانی خود را از اعتماد مردم نشان دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز