دادستان کرج:

اظهار نظر قضایی نیازمند تخصص کارشناسان رسمی دادگستری است

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۵:۲۴:۳۹
کد خبر: ۹۹۷۰۰۲
دادستان کرج گفت: کارشناسان رسمی دادگستری، متخصصان و نخبگان حوزه‌های مختلف تخصصی هستند که با نقشی مهم و بی بدیل، یاری دهنده قضات در زمینه‌های تخصصی هستند و اظهار نظر قضایی نیازمند استفاده از این تخصص است.
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز؛ حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب کرج در  آیین تودیع و معارفه هیئت مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی استان البرز با تبریک به هیئت مدیره جدید و تقدیر از زحمات هیئت مدیره قبلی، با اشاره به اهمیت امر کارشناسی در امر قضاوت گفت: قضات به منظور صدور آرای قضایی علاوه بر تسلط به مباحث حقوقی و فقهی که لازمه قضاوت است باید از نظرات کارشناسان خبره در حوزه‌های مختلف بهره ببرند.
وی ادامه داد: کارشناسان رسمی دادگستری، متخصصان و نخبگان حوزه‌های مختلف تخصصی هستند که با نقشی مهم و بی بدیل، یاری دهنده قضات در زمینه‌های تخصصی هستند و اظهار نظر قضایی نیازمند استفاده از این تخصص است.
مددی با تاکید بر اینکه اتخاذ تصمیم قضایی بدون استفاده از نظرات کارشناسان راهگشا نیست، خاطرنشان کرد: اگر نظرات کارشناسی همراه با تخصص و تعهد باشد در احقاق حق و دادرسی عادلانه کمک بی‌بدیلی خواهد داشت.
وی تخصص، بی‌طرفی، تعهد، به روز بودن در رشته تخصصی و سلامتی نفس را از ویژگی‌های مهم کارشناسان رسمی بیان کرد و افزود: در هر صنفی احتمال وجود آسیب وجود دارد ولی از هیئت مدیره کنونی کارشناسان این انتظار وجود دارد که آسیب‌شناسی لازم را پیش بینی کرده و اقدامات لازم را انجام دهد تا از اعضا در برابر انحرافات احتمالی صیانت کند.

 

 

نظر شما