حمایت مدیریت شهری از جذامیان مشهدی

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۳:۲۶:۴۲
کد خبر: ۹۹۷۳۵۳
عضو شورای شهر مشهد گفت: در مشهد حدود 350 خانوار از جذامیان سکونت دارند که عمده امورات آنها از محل کمک‌های خیرین تامین می‌شود؛ ظرفیت‌ها و بسترهای قانونی برای حمایت از جذامیان و خانواده‌های آنها را بررسی خواهیم کرد تا مدیریت شهری نیز بتواند سهمی در کمک و دست‌گیری آنها داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، سید مسعود ریاضی، عصر امروز از مرکز درمان و مراقبت‌ بیماران جذامی مشهد در بنیاد نیکوکاری کهبد بازدید و با بیماران گفتگو کرد.

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به نزدیکی ۱۸ اردیبهشت‌ماه، روز بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، این مناسبت را گرامی‌داشت و درخصوص جذامیان ساکن در این مجموعه، گفت: آنها افرادی نیازمند توجه از سوی مردم هستند و دوری از جامعه آنها را مستاصل کرده پس ملاقات‌هایی این چنینی بدون شک تاثیر مثبتی بر روح و روانشان خواهد گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: قناعت و عزت نفس جذامیان و خانواده‌های آنها مثال‌زدنی است چراکه در اوج نیاز، زمانی که از ایشان برای نیازمندی‌هایشان جویا شدیم، هیچ تقاضایی مطرح نکردند.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به حواشی و مسائلی که درخصوص محل سکونت آنها مطرح است، افزود: براساس گزارش‌های دریافتی، بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد برای توسعه خود به این محدوده نیازمند است؛ حال باید در این خصوص بررسی بیشتری داشت تا بتوان تصمیم مناسبی اتخاذ و یا رایزنی کرد.

ریاضی با بیان اینکه اغلب آنها تقاضایی جز کمک به حفظ کمپشان که ۶۵ سال قبل توسط خیری به نام "مهراب‌خان" وقف شده است، نداشتند، گفت: بسیار نیکوست که عموم شهروندان مشهدی، بویژه در ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا، توجه بیشتری به این مجموعه داشته باشند و به یاری این عزیزان بشتابند.

وی در پایان تصریح کرد: ظرفیت‌ها و بسترهای قانونی برای حمایت از جذامیان و خانواده‌های آنها را بررسی خواهیم کرد تا مدیریت شهری نیز بتواند سهمی در کمک و دست‌گیری آنها داشته باشد؛ امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز به مدد این عزیزان بیایند و موجبات زندگی بهتر را برای آنها فراهم آورند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز