نگذاریم چراغ هنر خاموش شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۱۴:۵۲:۵۴
کد خبر: ۹۹۸۵۱۲
نگذاریم چراغ هنر خاموش شود
شیوع ویروس جدید کرونا و انتشار آن در دنیا موجب شد تا با تعطیلی مراکز هنری مانند سالن های سینما و تئاتر، توقف در تولیدات تلویزیونی و سینمایی و موارد مشابه، حوزه فرهنگ و هنر نیز مانند سایر اصناف دچار صدماتی شود که شاید به سادگی نتوان درصدد جبران این خسارات برآمد.
به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، از آنجایی که هنرمندان نیز مانند دیگر آحاد جامعه برای ارتزاق خود مجبور به فعالیت هستند، لذا لازم است در این برهه از زمان در کنار دل نگرانی‌هایی که برای کسبه و اصناف دیگر وجود دارد، این قشر از جامعه را نیز که بسیاری از آن ها دارای حقوق و مزایای ثابت، بیمه و بازنشستگی نیستند بیشتر دریابیم.
این در حالی است که با شنیدن نام هنرمند زندگی مرفه در ذهن مردم تداعی می شود و تصور افراد این است که جامعه فرهنگ و هنر یکی از مرفه ترین و بی نیازترین اقشار محسوب می‌شوند در حالی که هنرمندان اغلب اقشار طبقه متوسط جامعه را تشکیل می دهند و با تحقیقات بیشتر می‌توان دریافت که برخی از آنها نیز در رده پایین‌تر قرار دارند.
بی شک تمام مشکلاتی که مردم جامعه با آنها درگیر هستند گریبان گیر هنرمندان نیز شده است؛ حتی می توان گفت این قشر به دلیل عدم داشتن درآمد ثابت با مشکلات بیشتری نیز مواجه شده اند اما این روزها از نگاه و توجه مسئولین دورمانده اند و چشم انتظار حمایت هستند.
فرهنگ و هنر مقوله کوچکی نیست که به سادگی بتوان محدوده آن را بیان و مشخص کرد زیرا موارد بسیار زیادی را شامل می شود بنابراین با تعطیل شدن برخی صنایع وابسته به هنرمندان، این قشر از جامعه دچار بیکاری های فراوانی می شوند که انتظار می رود مسئولین امر به این موضوع نیز توجه کافی را داشته باشند.
ناگفته نماند برخی از اصحاب فرهنگ و هنر متناسب با نوع فعالیت خود قادر به ادامه کار از راه دور و گاها فضای مجازی هستند اما این مسئله نباید سبب شود که دیگر هنرمندان را از یاد ببریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز