نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

۱۷۰ هزار خانواده زیر چتر قرارگاه مواسات استان هستند

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۲۳:۰۰:۵۹
کد خبر: ۹۹۹۸۶۹
۱۷۰ هزار خانواده زیر چتر قرارگاه مواسات استان هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: قرارگاه مواسات این استان دست کم به ۱۷۰ هزار خانواده نیازمند خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم دومین رزمایش مواسات خراسان رضوی و آغاز توزیع ۲۳۰ هزار بسته معیشتی  افزود: به برکت رهنمود مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و همدلی امروز امروز  رنگ دیگری از اصل تمدن اسلامی به همه دنیا نشان داد و همه دنیا دیدند اسلام و دین چیست و خاصیت دین‌مداری در جامعه ای مثل جامعه ما در تهاجم یک بیماری چه طور نقش و اثر خودش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: آنچه مهم است، این رزمایش در ماه مبارک رمضان است و محور ماه رمضان ولادت امام مجتبی(ع) است و این مواسات و همدلی در واقع یک صورت دومی از سفره کریمانه آن حضرت است که در آن زمان به عنوان مضیف حسن بن علی در کوفه نام و نشان خیلی بالایی گرفته بود.

وی با تشکر از همه افرادی که در عرصه مقابله با کرونا و همچنین رزمایش مواسات و همدلی فعالیت دارند افزود: آنچه در این زمینه مورد توجه و مهم است کارهای مردمی است که در این خصوص شکل گرفته است و وجود قرارگاه مواسات باید ادامه دار و به عنوان نقطه اتکای همه اقشار آسیب‌پذیر باشد.

وی با بیان اینکه قرارگاه مواسات در تامین نیازها و خسارت‌هایی که در رابطه با این بیماری از نظر کسب و کار آسیب دیدند، اقدامات قابل توجهی انجام داده که ادامه دارد افزود: ۷۰۰ هزار پرس غذای گرم در مشهد و شهرهای استان طبخ شده که در زمان افطار به در خانه فقرا می برند، و این اقدام غیر از توزیع بسته‌های معیشتی است.

 آیت الله علم الهدی اظهار داشت: در خراسان رضوی خسارت دیده از ویروس کرونا زیاد داریم. چون این استان مسافرتی و زیارتی است و ارتباطات زیارتی قطع شده است. تمام جاهایی که در جهت خدمات زائران بوده و در این راه تلاش و زندگی خود را تامین می کردند آسیب دیده‌اند.

وی افزود: ۳۷ هزار نفر فقط کسانی هستند که به عنوان کارمزد یا روزمرد کار می‌کردند و الان زندگی آنها به زمین مانده است. امیدواریم مسوولان در حوزه وزارت رفاه و اداره کل کار در استان، اقدام شایانی انجام دهند که این افراد از بیمه بیکاری برخوردار شوند و ما نیز در این قرارگاه بتوانیم به آنها خدمت کنیم.

او ادامه داد: رسانه ملی نیز در خصوص اصل برخورد و مقابله با کرونا و اطلاع رسانی در موضوع مواسات نقش مهمی ایفا کرد که در رسانه‌های جهانی بی نظیر بود.

 

نظر شما