دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد:

مدیریت سواحل نیازمند اقدامی اثربخش و جدی است

۱۳۹۹/۰۲/۲۱ - ۰۳:۲۲:۳۶
کد خبر: ۹۹۹۸۷۲
مدیریت سواحل نیازمند اقدامی اثربخش و جدی است
دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد گفت: نعمت دریا در محمودآباد به‌دلیل عدم فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب و تامین اعتبارات لازم با توجه به حجم گسترده حضور مسافران تبدیل به نقمت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از محمودآباد؛ محمد محتاطی، مدیر روابط عمومی فرمانداری محمودآباد، شامگاه دیشب طی سخنانی در اولین جلسه ستاد ساماندهی سواحل این شهرستان در سالجاری با اشاره به هزینه‌های سنگین مدیریت سواحل به منظور تامین امنیت جانی مسافران و ارائه خدمات مطلوب در همه حوزه‌ها و جلب رضایت هموطنان‌مان و شهروندان گفت: مدیریت سواحل در سال گذشته بیش از 20 میلیارد ریال هزینه در شهرستان با خود همراه داشته است.

وی افزود: بنا بر اعلام اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بیش از 3 هزار خانه مسافر در محمودآباد و سرخ‌رود فعال است که هیچگونه مشارکتی در تامین زیرساخت های حضور مسافران در ساحل نداشته و باید گفت دریا برای برخی نعمت بوده و برای ستاد و عوامل مجری در این بخش به علت کمبود اعتبار و مشارکت بخش خصوصی تبدیل به نقمت شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد همچنین از ساماندهی فعالیت چهارچرخ ها و  اجرای 20 پیست تردد چهار چرخ  در ساحل سرخ‌رود و محمودآباد خبر داد و گفت: امسال بنا به درخواست شهروندان و مسافران  شاهد کاهش حضور و تردد چهار چرخ در ساحل خواهیم بود و انتظار می‌رود متقاضیان فعالیت در این بخش با توجه به عدم بازدهی مناسب مالی این شغل از سیاست‌های ستاد تمکین کنند.

محتاطی همچنین با تاکید به موقعیت جغرافیای شهرستان به عنوان اولین شهر ساحلی از مسیر پایتخت کشورمان به استان مازندران ادامه داد: بخش قابل توجهی از خدمات ارائه شده در ساحل متوجه شهروندان تهرانی است که انتظار می‌رود شهرداری تهران در حوزه ساماندهی سواحل مشارکت داشته باشد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به علت افزایش ساخت و ساز برج‌های بلند مرتبه در ساحل امکان اجرای طرح‌های دریا ویژه بانوان در سالجاری بجز ساحل شهرک خصوصی خانه دریا وجود ندارد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل محمودآباد در خاتمه گفت: مدیریت سواحل نیازمند اقدامی اثربخش و جدی بوده و امید است با نگاه ملی به حوزه ساحل شاهد اقدامات مطلوب و جلب رضایت مسافران و شهروندان باشیم.

نظر شما