رییس پلیس فتای اصفهان خبر داد؛

دستگیری فروشنده کلاهبردار پوشاک در اینستاگرام

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۱:۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۲۰۵۲
دستگیری  فروشنده کلاهبردار پوشاک در اینستاگرام
در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با هدف سفارش کفش در یک صفحه اینستاگرامی مبلغ ۳ میلیون ریال از وی کلاهبرداری شده، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رییس پلیس فتای اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی گفت: شاکی تبلیغی را در یک صفحه اینستاگرامی در زمینه کفش و پوشاک مشاهده کرده و پس از سفارش کالا و واریز وجه به حساب فروشنده چند روز قبل از ارسال کالا صفحه اینستاگرامی حذف و کسی پاسخگوی وی نبوده است.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال به پلیس فتا شدند.

سرهنگ مرتضوی با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌ها در اینستاگرام توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای داد و ستد و خرید‌های اینترنتی نمی‌باشد چه بسا بسیاری از افراد سودجویی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در شبکه‌های اجتماعی غیربومی فعالیت می‌کنند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

رئیس پلیس فتای اصفهان خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

 

نظر شما