بخشدار مرکزی شهرستان شاهین‌شهر‌ و میمه خبر داد:

روستاهای بخش مرکزی شاهین شهر، بدون یک مورد مبتلا به کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۲۵ - ۱۵:۵۲:۱۴
کد خبر: ۱۰۰۲۱۶۴
روستاهای بخش مرکزی شاهین شهر، بدون یک مورد مبتلا به کرونا
بخشدار مرکزی شهرستان، با تفسیر موقعیت حوزه جغرافیایی تحت فعالیت خویش، به شرح اقدامات صورت گرفته در ایام شیوع ویروس کرونا در این بخش پرداخت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، شهناز باقریان، بخشدار مرکزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه، گفت: بخش مرکزی، شامل سه شهر شاهین‌شهر، گرگاب، گز و هفت روستای باغمیران، مورچه‌خورت و سُه، کلهرود و بیدشک و جهادآباد و دهلر می‌شود.

وی ادامه داد: روستاهای بخش مرکزی با توجه به موقعیت قرارگیری در شاهراه اصلی عبور و مرور و برخورداری از امکانات کامل رفاهی، بسیار حائز اهمیت هستند و از این میان دو روستا به‌عنوان روستای هدف‌گردشگری محسوب می‌شوند(سُه و کلهرود) ک در سال‌های اخیر، زمینه‌ ‌و بستر برای رشد و توسعه‌ آن‌ها فراهم شده است.

باقریان، تصریح کرد: با کمال تاسف طی سال‌های گذشته، علیرغم همه تلاش‌ها برای فراهم کردن امکانات، باز هم تعداد زیادی از جمعیت جوان روستاها مهاجرت کرده و در روستاها جمعیت کمی باقیمانده که اکثرا کهنسال هستند به نحوی‌ که حتی برخی از مدارس روستاها خالی از دانش‌آموز شده‌اند.

بخشدار مرکزی، افزود: با همه‌ این تفاسیر، مردم احتیاج دارند برای فاصله گرفتن از فضای شهری و آپارتمان‌نشینی، در مکان‌های روستایی ‌‌و فضای طبیعی قرار بگیرند، لذا تلاش شده تا بحث رونق گردشگری داخلی و بوم‌گردی، با توجه به ظرفیت‌هایی مانند میراث فرهنگی که در حوزه‌ روستایی وجود دارد در کنار جذب سرمایه، پررنگ‌تر شود و توسعه یابد.

باقریان خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیز از شاهین‌شهر با عنوان شهر دانش و خلاقیت با بیش از ۹۸ درصد جمعیت باسواد و وجود اقوام مختلف از جای جای ایران، می‌توان نام برد که امید آن می‌رود، بتوان در زمینه‌های رفاهی و گردشگری با جذب سرمایه‌گذار به امور جمعیت جوان این شهر بیش از پیش پرداخته شود زیرا، اصلاح رفتارهای ناپسند اجتماعی، نیازمند فراهم نمودن امکانات و بسترهای مناسب فرهنگی و تفریحی است و بدون پیش‌بینی جایگزین امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: در حوزه‌ شهرهای تاریخی مثل گز و گرگاب، باتوجه به میراث‌های باستانی موجود، با همت شهرداری و مشارکت بخش خصوصی می‌شود بسترهای مناسبی در بحث بوم‌گردی و توسعه شهری بوجود آورد.

ویروس کرونا و اقدامات صورت گرفته در این بخش

باقریان، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه در روستاهای بخش مرکزی به‌صورت کاملا جدی از طرف شوراها و دهیاری و جمعیت ساکن در هر روستا و تلاش پایگاه‌های سلامت در حوزه روستایی صورت گرفت که خوشبختانه همین امر باعث شد تا به امروز حتی یک مورد ابتلا در روستاهای بخش مرکزی وجود نداشته باشد که نشان دهنده تاثیر رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد جامعه است.

بخشدار مرکزی شهرستان، با بیان اینکه در این مدت از ورود افراد غیر بومی به روستاهای بخش علی‌رغم هزینه‌های گزافی که مجتمع‌های گردشگری واقع در این مکان‌ها متحمل شده بودند، توسط ایست غربالگری، جلوگیری به عمل آمد، افزود: هم‌اکنون نیز با توجه به آغاز دوباره فعالیت‌های اجتماعی و با وجود وضعیت سفید، بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مورد نظر است و حساسیت روستاییان باعث شده که از ورود جمعیت گردشگر در ایام کرونا به حوزه‌ی روستاها در کمال احترام، جلوگیری به‌عمل بیاید که این خود عامل مهمی در پیشگیری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آسیب‌های ویروس کرونا در مبحث‌ کار و درآمد که بسیاری را درگیر و نیازمند کرده است، گفت: در این میان راه‌کاری که از جانب مقام معظم رهبری، در قالب اجرای طرح «مواسات»، در دستور کار قرار گرفت و طرح «مومنانه» که به سپاه ابلاغ شد، موجبات رسیدگی و کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان از ویروس کرونا را فراهم آورده است.

چرا که، درگیری و مواجهه با مشکلات ناشی از وجود ویروس کرونا، چه اکنون و چه در آینده، صرفا با همدلی و انسجام مردمی امکان‌پذیر است.

باقریان، تصریح کرد: در حوزه شهری تلاش‌های بسیار ثمربخشی چه از نظر غربالگری و چه ضدعفونی و گندزدایی معابر با محوریت شهرداری و شبکه بهداشت و حضور چشمگیر جمعیت هلال‌احمر، نیروهای مردمی و بسیج صورت گرفته که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: اگر امروز تا حدی توانسته‌ایم در این بخش، شیوع ویروس را بطور نسبی تحت کنترل در بیاوریم، همه مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی جمعیت مذکور و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها و فضای مجازی و در نهایت رعایت ضوابط بهداشتی توسط مردم است و نباید این‌ امر را فراموش کنیم که ویروس کرونا همچنان وجود دارد و ما همچنان تا زمانی که دارو یا واکسنی به‌جهت درمان ساخته نشده، برای سلامت خود و دیگران، ملزم به پیشگیری و رعایت بهداشت هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز