خبرگزاری برنا گزارش میدهد:

جزئیات آتش سوزی مجتمع مسکونی در خیابان حکیم شفایی/حادثه آتش‌سوزی ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت

۱۳۹۹/۰۲/۲۶ - ۱۸:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۰۲۴۲۲
ساعت ۲ و 19 دقیقه بامداد است. حوالی مجتمع مسکونی شقایق واقع در خیابان حکیم شفایی همسایه‌ها آرام و قرار ندارند. هر کدام به سمتی می‌دوند و دنبال کمک هستند. برخی با گوشی‌های همراه در حال فیلمبرداری و عده‌ای ذکر می‌گویند؛ آتش شعله بیشتری می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ ساعت ۲ و 22 دقیقه بامداد است. بعد از تماس های مکرر همسایه‌ها اولین نیروی اعزامی سازمان آتش نشانی وارد صحنه می‌شود. آتش، شعله‌ور شده است. فرمانده عملیات تقاضای اعزام نیروهای بیشتر دارد. از پشت بی سیم صدای ستاد فرماندهی به گوش می‌رسد؛ هشت ایستگاه دیگر به محل اعزام می‌شوند.

آتش، ساختمان را در نوردیده است و دود سوختن زندگی ساکنین به آسمان می‌رسد. 100 نفر در ساختمان محبوس شده اند. عملیات با فرماندهی آتش‌پاد گلابی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اصفهان آغاز می‌شود.

آتش نشانان به دو گروه تجسس و اطفاء حریق تقسیم شده‌اند و 15 مسئول عملیات هرکدام نیروهای محدوده خود را فرماندهی می‌کنند. در بین آنها جمله‌ای زمزمه می‌شود«اولویت اول نجات جان انسانهاست.» یا علی می‌گویند و به دل آتش می‌زنند.

مردم عادی را از صحنه حادثه دور می‌کنند، عده‌ای هنوز در حال فیلمبرداری هستند و عده‌ای ذکر کنان سلامت جان همسایه‌ها را طلب می‌کنند.

آتش سوزی در مجتمع مسکونی حکیم شفایی اصفهان

نردبان‌ها به بلند ترین نقطه ساختمان می‌رسد. آتش‌نشانان قصد خاموش کردن آتش را دارند. دیوار ساختمان سیاه شده است. شعله آتش کم می‌شود. دقایقی بعد اولین فرد مبحوس شده توسط یکی از نیرو‌های آتش‌نشانی از ساختمان خارج می‌شود. طولی نمی‌کشد که صدای فرمانده عملیات در فضا می‌پیچد: «عملیات با موفقیت به پایان رسید».آتش، خانه‌هایشان را سوزانده است اما جان سالم به در برده‌اند.

آتش‌سوزی مجتمع مسکونی حکیم شفایی خسارت جانی نداشته است

محسن گلابی، مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان بعد از اتمام عملیات در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت : ۹۱ نفر از محاصره دود و آتش نجات یافتند و تنها ۹ نفر تحویل عوامل اورژانس شهر شدند که به دلیل دود گرفتگی دچار مشکلات تنفسی هستند. خسارات این آتش سوزی صرفا مادی بوده و دلیل حادثه به زودی مشخص خواهد شد.

وی افزود : تیم‌های عملیاتی آتش نشانی اصفهان در ساعت ۳ بامداد جمعه ۲۶ اردیبهشت ۹۹ در کمتر ۴ دقیقه از زمان اطلاع در استعداد ۲۰ خودرو سبک و سنگین و ۶۰ نفر نیرو از چند ایستگاه اعزام و در کمترین زمان ممکن موفق به اطفا حریق شدند.

آتش سوزی در مجتمع مسکونی حکیم شفایی اصفهان

حادثه آتش‌سوزی خیابان حکیم شفایی ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت

ساعاتی بعد رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی اصفهان اعلام کرد: حادثه آتش‌سوزی خیابان حکیم شفایی ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت که ۱۰ نفر زن، ۴ نفر مرد و ۴ نفر کودک مصدومان این حادثه آتش‌سوزی بودند.

وی ادامه داد: پس از دریافت فوریت‌های پزشکی و اقدامات اولیه، ۱۴ نفر به بیمارستان عسگریه، یک نفر به بیمارستان الزهرا (س) و ۳ نفر به بیمارستان صدوقی اعزام شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز