افزایش ۳ هزار خانواری مددجویان کمیته امداد در کرونا / کمک مالی کمیته امداد به متوفیان ناشی از کرونا

۱۳۹۹/۰۲/۲۷ - ۱۲:۵۷:۱۵
کد خبر: ۱۰۰۲۷۶۰
افزایش ۳ هزار خانواری مددجویان کمیته امداد در  کرونا / کمک مالی کمیته امداد به متوفیان ناشی از کرونا
به دلیل شیوع بیماری کرونا از اسفندماه ۹۸ تاکنون بیش از سه هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان درآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص افزایش آمار مددجویان کمیته امداد در بحران کرونا، گفت: با اینکه سیاست امداد کاهش ورودی است و هر سال با ایجاد اشتغال برای مددجویان بین هشت تا ۱۰ هزار خانواده از حمایت امداد خارج می‌شوند، اما به دلیل شیوع این بیماری از اسفندماه ۹۸ تاکنون بیش از سه هزار خانواده جدید تحت پوشش کمیته امداد استان اصفهان درآمده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۸۸۰۰ خانوار از پوشش دریافت مستمری امداد خارج شدند، اظهار کرد: این سه هزار خانوار که عمدتاً از کارگران فصلی بودند تحت عنوان تبصره ۱۴ از یارانه دولتی به مدت محدود دو تا شش ماهه بهره‌مند می‌شوند.

زارع با بیان اینکه هزینه مددجویان تحت پوشش امداد در درمان کرونا رایگان است، اظهار کرد: با پیگیری شده به خانواده متوفیان بیماری کرونا که تحت پوشش امداد بودند و از این بیماری فوت شدند کمک مالی شده است.

وی گفت: به خانواده این افراد متوفی تحت پوشش که به تائید دانشگاه علوم پزشکی از کرونا فوت شده‌اند، اگر فوت شده سرپرست خانوار باشد مبلغ ۱۰ میلیون تومان و اگر غیر سرپرست و عضو خانواده باشند مبلغ پنج میلیون تومان برای جبران بخشی از هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

سرپرست کمیته امداد استان اصفهان در خصوص تسهیلات مسکن مددجویان، ادامه داد: مساعدت مسکن به خانواده‌های واجد شرایط بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض و تا ۳۰ میلیون هم به صورت وام قرض‌الحسنه است که سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ واحد مسکونی به این خانواده‌ها اختصاص یافت که ۱۳۰ واحد آن مسکن مهر فولادشهر بود که در سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد تومان مساعدت لازم برای خرید یا ساخت مسکن مددجویان انجام شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز