مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان:

آسیب جدی سالمندان در دوره کرونا/ توجه ویژه به این قشر ضرورت است

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۰۸:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۰۰۴۱۷۳
آسیب جدی سالمندان در دوره کرونا/ توجه ویژه به این قشر ضرورت است
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت: سالمندان سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند که باید ضمن توجه ویژه، حس ارزشمند بودن را به خصوص در وضعیت فعلی به آن‌ها منتقل کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، شادی فضلی در حاشیه اولین جلسه کمیته سلامت بانوان و خانواده  که با حضور نمایندگان دانشگاه علوم‌ پزشکی، بهزیستی و جمعی از خیران با موضوع "وضعیت سالمندان در شرایط کرونا و پساکرونا"اظهار کرد:ضرورت توجه به وضعیت جسمانی و روانی و لزوم ارائه آموزش‌های مناسب مراقبتی به سالمندان در دوره کرونا با آسیب های جدی این بیماری الزامی است.

وی ادامه داد: لزوم ارائه خدمات روانی و اجتماعی، برگزاری طرح‌هایی جهت ایجاد اوقات فراغت مناسب مانند مسابقه کتابخوانی و برنامه ورزشی و رعایت نکات بهداشتی به‌ویژه در مراکز نگهداری سالمندان در دوره کرونا ضروری است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت:تهیه بسته سلامت ویژه سالمندان شامل محتوای کتاب، آموزش و بازی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و بهزیستی جهت حمایت روانی و اجتماعی از سالمندان و همکاری بهزیستی با خیریه‌ها جهت ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به سالمندان از جمله مواردی بود که در این جلسه به تصویب رسید.

استان اصفهان دارای بیش از پنج میلیون نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان است که ۸۸ درصد آن‌ها شهرنشین و ۱۲ درصد ساکن روستاها هستند.

۱۰.۶ تا ۱۱ درصد از جمعیت استان اصفهان را سالمندان تشکیل می‌دهند. براساس نتایج سرشماری ۹۵، استان اصفهان دارای یک میلیون و ۶۰۸ خانوار است.

 

نظر شما