ثبت ملی خانه فرهنگی، تاریخی صدیقیان

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۰:۰۷:۴۱
کد خبر: ۱۰۰۴۲۷۰
خانه فرهنگی، تاریخی صدیقیان در شهرستان آران و بیدگل ثبت ملی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل از ثبت ملی خانه تاریخی و فرهنگی "صدیقیان" در شهرستان آران و بیدگل در محور گردشگری شمال استان اصفهان خبر داد.

سیدحسین چاکری بادی امروز30 اردیبهشت ماه با اعلام این مطلب گفت: علی‎ اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه‌ای به استاندار اصفهان ثبت این اثر فرهنگی، تاریخی را به شماره 32674 در فهرست آثار ملی،  ابلاغ کرد.

وی افزود: این خانه در بلوار واصف واقع شده و یادگاری از دوره قاجار می باشد که هم ‌اکنون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان  آران و بیدگل در آن مستقر است.
 
سید حسین چاکری بادی ادامه داد: با توجه به ویژگی های‎ منحصر به فرد معماری این خانه تاریخی، این بنا علیرغم وسعت کم و سادگی فضای معماری که دارد تداعی کننده معماری خانه های متوسط دوره قاجار در این منطقه کویری می باشد، که در ضلع غربی خانه گچبری و آجر کاری به شیوه پهلوی و بسیار زیبا اجرا شده است، این خانه محل سکونت خاندان "وصاف بیدگلی" و "صدیقیان" بوده که از معروفیت زیادی برخوردار می باشند.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان تصریح کرد: ۵۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی در شهرستان آران‌وبیدگل شناسایی شده است که از میان آنها ۱۴۹مورد تا کنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 

 

نظر شما