سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان:

فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی/ راهپیمایی روز قدس در استان اصفهان برگزار نمیشود

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۲۲:۲۸:۰۴
کد خبر: ۱۰۰۴۶۹۷
فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی/ راهپیمایی روز قدس در استان اصفهان برگزار نمیشود
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: طبق اعلام ستاد ملی در سطح استان اصفهان نیز هیچ‌گونه راهپیمایی نخواهیم داشت و منتظر سخنرانی رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی خواهیم بود. نماز عید سعید فطر نیز در همه شهرهای استان و در مساجد محلات اقامه خواهد شد که این توزیع باعث عدم تجمع و ازدحام است، برای کنترل ازدحام جمعیت اقامه نماز در مصلاها صورت نخواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حجت‌اله غلامی عصر امروز در نشست ویدیویی با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش بهداشت و درمان استان تا روز ۲۲ اردیبهشت تعداد ۷ شهرستان از ۲۴ شهرستان استان دارای وضعیت سفید اعلام شده بود که در گزارش ۲۷ اردیبهشت مجدد وضعیت تعدادی از این شهرستان‌ها زرد اعلام شده است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان افزود: در گزارش ۲۷ اردیبهشت ماه فقط وضعیت چهار شهرستان اردستان، بوئین‌میاندشت، خور و بیابانک و گلپایگان سفید اعلام شده است.

وی با بیان این که این تغییر وضعیت حکایت از این دارد که باید همچنان مراقب وضعیت بهداشت عمومی، مراقبت‌های فردی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشیم، تصریح کرد: با توجه به گزارشی که از وضعیت کرونا در جنوب کشور و استان خوزستان ارائه شد، از آنجایی که که هرساله سفرهایی در این ایام از این مناطق به اصفهان وجود داشته و این مناطق در شرایط هشدار است در محورهای ورودی استان از جمله محور الیگودرز دوباره غربالگری‌ها فعال شده است.

غلامی اضافه کرد: شاهین‌شهر، بهارستان، زرین‌شهر، فولادشهر و بهارستان شهرهایی است که حجم قابل توجهی از سفرهای هم‌وطنان جنوب کشور به آن‌ها انجام می‌شود و بر همین اساس قرار شد طی هماهنگی با دستگاهای ذی‌ربط کنترل‌ها در داخل شهرها هم فعال شود.

فعالیت مجدد رستوران‌ها با ظرفیت ۵۰ درصدی

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با اشاره به این که در جلسه امروز ستاد درباره بازگشایی رستوران‌ها بحث زیادی شد، تصریح کرد: در جلسه امروز قرار شد تا رستوران‌ها، مشابه هتل‌ها با رعایت دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی سخت‌گیرانه با ظرفیت ۵۰ درصد فعال شوند؛ یکی از نکات این دستورالعمل اصلاح چیدمان فضای داخلی رستوران‌هاست که باید متناسب با دستورالعمل باشد.

وی افزود: با توجه به عدم وجود فضای کافی در فست‌فودها، فعالیت آن‌ها همچنان بیرون‌بر خواهد بود مگر این که مشابه رستوران‌ها، فضای داخلی مناسبی داشته باشند که با رعایت چیدمان و داشتن فضای کافی می‌توانند در سالن سرو غذا داشته باشند.

غلامی در ادامه با اشاره به تصمیمات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا در مورد تفرجگاه‌هایی که مورد سفر مردم استان هستند، اظهار داشت: قرار بر این شد که فرمانداران و مراکز بهداشت و درمان هر شهرستان به صورت موردی تصمیم بگیرند و این مناطق در این ایام با رعایت پروتکل‌ها به صورت محدود فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان در ادامه بیان داشت: در خصوص فضاهای شهری نیز طبیعتا بیشترین مشکل در مورد اصفهان بود که به جز باغ پرندگان، باغ خزندگان و آکواریوم که دارای فضای محدودی است، سایر فضاهای تفرجگاهی از جمله تله‌کابین و تله‌سیژ باز خواهد بود.

برای برگزاری بدون تماشاگر لیگ برتر مشکلی وجود ندارد

وی در خصوص انجام فعالیت‌ها و مسابقات ورزشی نیز اظهار داشت: انجام ورزش‌های انفرادی مثل گذشته آزاد است و مسابقات لیگ برتر فوتبال نیز طبق تقویم و شرایط اعلامی بدون تماشاگر برگزار خواهد شد اما سالن‌های بدنسازی‌ها همچنان تعطیل خواهند بود.

غلامی همچنین اظهار کرد: آرامستان‌های اصفهان، کاشان و آران و بیدگل در ایام عید فطر تعطیل خواهد بود و فعالیتی ندارند اما آرامستان‌های سایر شهرها با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مورد استفاده عموم خواهند بود.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان از تذکر فرمانداری کاشان و آران و بیدگل به مراکزی که گلاب‌گیری سنتی را در فصل گلاب‌گیری انجام می‌دهند خبر داد و گفت: به این مراکز اعلام شده که با توجه به فرارسیدن فصل گلاب‌گیری در ایام تعطیلات عید فطر فعالیتی نداشته باشند تا ازدحام جمعیتی صورت نگیرد.

جزئیات برگزاری مراسم روز قدس و نماز عید فطر

وی درباره نحوه مراسمات روز قدس نیز تصریح کرد: طبق اعلام ستاد ملی در سطح استان اصفهان نیز هیچ‌گونه راهپیمایی نخواهیم داشت و منتظر سخنرانی رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی خواهیم بود.

غلامی در ادامه افزود: نماز عید سعید فطر نیز در همه شهرهای استان و در مساجد محلات اقامه خواهد شد که این توزیع باعث عدم تجمع و ازدحام است، برای کنترل ازدحام جمعیت اقامه نماز در مصلاها صورت نخواهد پذیرفت.

افزایش آمار مبتلایان سرپایی به دلیلی افزایش نمونه‌گیری است

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در اصفهان در رابطه با دلیل افزایش آمار مبتلایان در روزهای اخیر و احتمال اوج‌گیری دوباره کرونا و اعمال قرنطینه در شهرها تصریح کرد: افزایش تعداد نمونه‌گیری‌ها دلیل اصلی این افزایش بیماران سرپایی است، در حال حاضر بیمارستان‌ها، مراکز بهداشت درمان و بخش خصوصی اقدام به انجام تست کرده‌اند که زمینه افزایش آمار ابتلا را فراهم کرده اما این به معنای افزایش نیست.

وی در مورد شهریه مدارس و هزینه سرویس مدارس نیز بیان داشت: برای موضوع شهریه‌ها در ستاد آموزش و پرورش استان تصمیم گرفته شد و بنا بر این است که شهریه مدارس پرداخت شود؛ اما موضوع مورد مناقشه بحث سرویس مدارس است که به نظر می‌رسد طبق تصمیمات گرفته شده باید مسأله توافقی حل و فصل شود و تاکسیرانی اصفهان هم در حال پیگیری آن است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز