اتوبوسرانی اصفهان در روزهای تعطیل سرویس‌دهی ندارد

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۰:۲۷:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۴۸۳۷
اتوبوسرانی اصفهان در روزهای تعطیل سرویس‌دهی ندارد
با توجه به تصمیمات ستاد کرونا تا اطلاع ثانوی اتوبوسرانی اصفهان در روزهای تعطیل فعال نیست و برای سرویس‌دهی در روز سعید عید فطر نیز هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت افتخاری  گفت: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور توانست از دولت برای خرید اتوبوس و تقویت BRT، اوراق مشارکت دریافت کند که ۳۰ درصد آن برای اقدامات زیرساختی و ۷۰ درصد آن را برای خرید اتوبوس هزینه می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته ۷۰ دستگاه اتوبوس‌ها خریداری و وارد پارکینگ‌های اتوبوسرانی شده، اما هنوز به ناوگان اضافه نشده زیرا ظرفیت مسافران مشخص نیست، هرچقدر ظرفیت مسافر بالا برود این اتوبوس‌ها یکی یکی وارد ناوگان می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با بیان اینکه در حال حاضر ۵۷۰ اتوبوس حدود یکصد هزار مسافر در شهر جابجا می‌کند، گفت: با توجه به بررسی میزان درخواست سفر و افزایش تعداد مسافران، به مرور برخی از خطوط اتوبوسرانی فعال یا تقویت می‌شود.

وی با اشاره به بازسازی اتوبوس‌ها، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به پیگیری‌های شده توسط شهردار اصفهان، معاون مالی و اقتصادی شهردار و اقدامات شرکت واحد اتوبوسرانی در زمینه بازسازی اتوبوس‌ها از دو سال و نیم گذشته که تبدیل به یک برند در حوزه بازسازی در سطح کشور شده، شهرداری اصفهان موفق به دریافت اعتبارات قابل توجه برای بازسازی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس شد.

افتخاری در خصوص نحوه تأمین هزینه‌های مورد نیاز برای بازسازی اتوبوس‌ها، خاطرنشان کرد: هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس به طور میانگین ۳۰۰ میلیون تومان است که ۸۰ درصد هزینه‌ها از طریق ارائه تسهیلات کم بهره و ۲۰ درصد توسط شهرداری تأمین می‌شود، البته مجوزهای لازم از سازمان برنامه و بودجه کشور دریافت شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز