آرمان فلسطین، سیاست محوری جمهوری اسلامی است

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۲:۴۱:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۵۴۱۱
آرمان فلسطین، سیاست محوری  جمهوری اسلامی است
کارشناس اعتقادی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی گفت: دفاع از آرمان فلسطین، یک استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر انجام‌وظیفه انسانی، امنیت مرزها و کشور را به ارمغان دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، جواد حیدری با اشاره به گسترش آرمان قدس در جهان به برکت روز قدس و تدبیر امام راحل اظهار داشت: با رسیدن دهه آخر ماه مبارک رمضان و آخرین جمعه این ماه نورانی، تدبیر بی‌نظیر خمینی کبیر (ره) تبلور پیدا کرده و تمام آزادی خواهان جهان در سراسر گیتی، جنایت‌ها و کودک کشی‌های صهیونیسم جهانی را محکوم می‌کنند و از مقاومت مردم مظلوم فلسطین دفاع می‌کنند.

وی ادامه داد: برای روشن شدن برخی از زوایای علت دفاع از فلسطین و فلسطینیان، به چند نکته باید اشاره شود.

کارشناس اعتقادی مرکز ملّی پاسخگویی به سؤالات دینی با بیان لزوم حمایت از مظلوم در قرآن و روایات به عنوان نخستین نکته تصریح کرد: با تدبر در آیات نورانی قرآن کریم و روایات آل الله(ع)، فهم می‌شود که یکی از معیارهای دفاع از افراد، گروه‌ها و کشورها «مظلومیت» است و وظیفه هر مسلمان و هر کشوری که ادعای تبعیت از قرآن کریم را دارد، حمایت از مظلومان جهان است.

دفاع از آرمان قدس شریف، وظیفه ذاتی هر مسلمانی

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) در وصیت خود به حسنین (ع) می‌فرماید: «کونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا»، «نسبت به ظالم، دشمن و یار و یاور مظلوم باشید»، بر اساس مبانی دینی و اعتقادی اسلامی، بزرگان و علمای بسیاری و در رأس آنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حفظه الله، دفاع از آرمان قدس شریف را وظیفهٔ ذاتی هر مسلمانی می‌دانند و می‌فرمایند: «مساله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همهٔ مسلمانان از جمله برای ما یک مسأله اساسی و یک فریضه است».

حیدری اذعان داشت: با در نظر گرفتن شرایط فلسطینیان و ظلم و تجاوزگری صهیونیست‌های اشغالگر و کودک کش، مظلومیت فلسطین و فلسطینیان مشهود و روشن بوده و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی حفظ اسلام را در گرو دفاع از مظلومان دانست و تأکید کرد: حفظ اصل اسلام و نام اسلام در گرو دفاع از مظلومان و مسلمانان از هم دیگر است، اگر مسلمانان جهان در روزهای سختی و نیاز به یاری هم نشتابند، باید ذلت و خواری در خدمت ظالم را با خود یدک بکشند، پروردگار عالم می‌فرماید: «به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل شده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آن‌ها تواناست»، همان‌ها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!».

پژوهشگر مسائل فرهنگی ادامه داد: اگر خداوند بعضی از مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌شوند و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع کنند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.

وی با تأکید بر لزوم حفظ امنیت و دفع خطر دشمن از کشور خاطرنشان کرد: امروزه دشمن صهیونیستی، به‌صورت علنی کشور عزیز ما، ایران اسلامی را تهدید به جنگ می‌کند، بنابراین بسیار طبیعی و عقلانی است، اگر با دفاع از محور مقاومت در هرجایی از دنیا، بتوانیم دشمن را تضعیف و آن را از رسیدن به مرزهای کشور دور کنیم؛ باید این اتفاق بیافتد و این سیاست قابل دفاع و منطقی است.

حیدری در پایان با نتیجه‌گیری از بحث خود ابراز کرد: دفاع از آرمان فلسطین، یک استراتژی، سیاست محوری و وظیفه دینی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که علاوه بر انجام‌وظیفه انسانی، امنیت مرزها و کشور را به ارمغان دارد و به فضل الهی زمینه نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی را فراهم کرده و سرنوشت قبله اول مسلمانان را به دست مردم فلسطین می‌سپارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز