نماینده مجمع سمن‌ها در شورای داوری خبر داد:

تصویب ۴۸ طرح و ۱۳ کارگاه در شورای داوری سازمان های مردم نهاد

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۳:۱۹:۴۶
کد خبر: ۱۰۰۵۴۴۶
تصویب ۴۸ طرح و ۱۳ کارگاه در شورای داوری سازمان های مردم نهاد
امسال در شورای داوری سازمان های مردم نهاد 48 طرح 13 کارگاه به تصویب رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا مهرابی، نماینده مجمع سمن‌ها در شورای داوری در لایو اینستاگرام گفت: امروز شاهد بودیم که از طرف مجمع سازمان های مردم نهاد استان اصفهان رزمایش همدلی برگزار و 2هزار بسته معیشتی بین سازمان های مردم نهاد تقسیم شد.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در حل مشکلات جامعه دارند و در برخی موارد باید پیشتاز باشند و در رفع مشکلات و رفع مسائل پیش قدم شوند. اگر در یک جامعه مردم مشارکت نکرده و حضور نداشته باشند، مشکلات آن جامعه قابل حل نخواهد بود.

نماینده مجمع سمن‌ها در شورای داوری با بیان اینکه در دوسال گذشته این موضوع مورد توجه قرار گرفته است، گفت: در حوزه معاونت جوانان شورای داوری، طرح ها را داریم که وظیفه این شورا بررسی طرح های پیشنهادی سازمان‌های مردم نهاد برای تصویب و ابلاغ جهت اجرا است. اعضای شورای داوری از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل شده‌اند که شامل معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان، مسئول حراست اداره کل، دو نفر از اعضای مجمع سازمان های مردم نهاد و اعضای حقیقی شامل، دو نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه هستند که به صورت تخصصی در رابطه با طرح‌ها و پیشنهادات اظهار نظر می‌کنند .

مهرابی افزود: در سال 98 دو نوع طرح و موضوع را تصویب می‌کردیم. یعنی سمن ها طرح یا موضوعات پیشنهادی در غالب کارگاه را به شورا ارائه می‌دادند. امسال در شورای داوری 48 طرح 13 کارگاه به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه بودجه‌ای بالغ بر 398 میلیون تومان برای حمایت از کارگاه‌ها اعمال شد، تصریح کرد: 8 کارگاه در سال 98 با موضوع کارآفرینی اجتماعی تصویب شد. که این کارگاه‌ها شامل کارگاه روش های تامین و مدیریت منابع مالی، توسط موسسه علم پژوهان جوان نصف جهان با هزینه‌ای بالغ بر 3میلیون 60 هزار تومان به عنوان حمایت اداره کل دریافت کرد.

همچنین موسسه طلوع راه برتر با هزینه‌ای بالغ بر 3 میلیون و 25 هزار تومان با موضوع کارآفرینی کسب و کار اجتماعی، موسسه طنین انتظار صبح با هزینه‌ای بالغ بر 3میلیون 60 هزار تومان، همچنین انجمن گردشگران مهر و مهتاب با هزینه بالغ بر 3میلیون و 60 هزار تومان، انجمن گردشگران میراث ماندگار، باران هنر امروز، مهرآوران نیک اندیش و رویش جوان‌های نقش جهان در غالب کارگاه حمایت شد.

نماینده مجمع سمن‌ها در شورای داوری با اشاره به فراخوان دی ماه طرح های خلاقانه، گفت: در این برنامه از از پنج سمن موسسه تلاشگران جوان، ترنم سلامت جوان، جمعیت مردم نهاد گردشگران دالان ککوه، نوآوران زنده رود و کانون مردم نهاد لاله‌های سرخ بهشت، حمایت شد.

مهرابی افزود: از 48 طرح پیشنهادی که توسط سمن‌ها به شورای داوری ارائه شده بود 45 طرح به تصویب رسید که مبلغ 254میلیون تومان از آنها حمایت شد.

وی به تشریح طرح‌ها پرداخت و گفت: طرح مستند «وضعیت آسیب‌های اجتماعی در فریدن توسط سفیران سلامت با هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیون تومان و طرح  آموزش قبل از ازدواج توسط کانون مردم نهاد جوان شاد فردا با هزینه‌ای بالغ بر 4میلیون و 500 تومان حمایت شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز