استانداراصفهان:

خیریه‌ها همراه همیشگی مردم و دولت بوده و هستند

۱۳۹۹/۰۳/۰۲ - ۱۳:۵۲:۵۷
کد خبر: ۱۰۰۵۷۳۷
خیریه‌ها همراه همیشگی مردم و دولت بوده و هستند
استاندار اصفهان گفت: خیریه‌ها همراه همیشگی ملت و دولت بوده و هستند و این نشان از علاقه‌مندی این قشر به کشور و مردم خود است.

به گزارش خبرگزاری برنا اصفهان، عباس رضایی در بازدید از خیریه اُم‌البنین(س) اصفهان، مردمی بودن امور را مهمترین ویژگی و ماهیت انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: حضور مردم در همه صحنه‌های نظام بخصوص امور خیریه و کمک مومنانه، ستودنی است.

وی با اشاره به هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل (ره) اظهار کرد: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی بودند و اگر همراهی مردم نبود، این انقلاب نیز به پیروزی نمی‌رسید.
استاندار اصفهان به نقش مردم در سال‌های دفاع مقدس و پس از آن اشاره کرد و افزود: تاریخ این مرز و بوم حاکی از آن است که هر کجا مشکلی سر راه انقلاب و مسیر مردم بوجود آمده، مردم با بذل جان و مال خود از اسلام، انقلاب، کشور و هموطنان خود دفاع کرده‌اند و به یاری یکدیگر شتافته‌اند که نمود بارز آن در سیل و زلزله سال گذشته و بیماری کرونا در سال گذشته و سال جاری ملموس است.
وی به تمهیدات دولت برای مهار بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: تلاش‌های دولت تدبیر و امید در مهار بیماری کرونا با همکاری، همدلی، وفاق و مشارکت همگانی مردم فهیم به نتیجه رسیده است.
رضایی فعالیت خیریه‌ها را نماد تجلی حضور مردمی در تامین مالی برای اقدامات بزرگ توصیف کرد و گفت: باید کار مردم را به دست مردم سپرده شود و در این صورت به بهترین شکل به نتیجه خواهد رسید.
وی با بیان‌اینکه امروز کشور در شرایط پساکرونا قرار گرفته است، افزود: در زمان حاضر بسیاری از کسب و کارها به‌واسطه این بیماری آسیب دیده و در این عرصه نیز خیرین می‌توانند با بسیج امکانات مالی و بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌هایی که خداوند در اختیار آنها قرار داده است، برای کمک به قشر آسیب‌پذیر و عمل خیر، از یکدیگر سبقت بگیرند.
استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه فعالیت‌های خیریه‌ای در فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: دستگیری و گره‌گشایی از کار مردم ارزشی دینی بوده و منّت و نعمتی از جانب خداوند است.
رضایی با اشاره به فرصت‌های متعدد عمل خیر ادامه داد: در امور خیریه اگر یک راه بسته شود، خداوند راه‌های دیگری برای امور خداپسندانه را به روی بندگان نیکوکار خود می‌گشاید.
  •  

 

نظر شما
پرونده ویژه