اولین سالروز آزادسازی خرمشهر بدون شهیدسپهبد سلیمانی

۱۳۹۹/۰۳/۰۳ - ۱۱:۲۹:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۵۹۸۱
اولین سالروز آزادسازی خرمشهر بدون شهیدسپهبد سلیمانی
آیین بزرگداشت سوم خرداد، باحضور امام جمعه و رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر، برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، امام جمعه شاهین‌شهر، در این آیین ضمن اشاره به حماسه آفرینی رزمندگان در این روز، بیان کرد: اولین سالی است که بزرگداشت روز حماسه و ایثار و مقاومت را بدون وجود سردار سلیمانی برگزار می‌کنیم. سرداری که در مشی ورفتار و ‌‌گفتار وی، عشق و اشتیاق به شهادت موج می‌زد.

حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در ادامه افزود: امروز آمده‌ایم که فارق از نشان و عناوین در راستای تحقق آرمان‌هایمان مجدانه تلاش کنیم.

وی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، هدف از حضور در این مکان مقدس را تجدید بیعت با کسانی‌ دانست که همه محاسبات مادی دنیای کفر و شرک را بهم ریختند و با فتح خرمشهر پوزه صدام و همه حامیان منطقه‌ای استکبار به خاک مالیده شد.

امام جمعه شاهین‌شهر تصریح کرد: اگر امروز دشمنان در مقابله با ایران سرگردانند به‌خاطر عظمتی است که شهدای این مرز و بومآفریده‌اند، لذا دشمنی پنهان دشمنان ایران بسیار بیشتر از آنچه ‌است که آشکار می‌سازند و تاکنون بخاطر اقتداری که از جمهوریاسلامی می‌بینند، کاری از پیش نبرده‌اند.

امروز جمهوری اسلامی آمریکا را بر سر دو راهی قرار داده و عظمتی که جمهوری اسلامی آفریده و در قامت یک ابرقدرت در عرصه بین‌المللی ظاهر شده به خاطر ایثارگری شهداست.

وی با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد روز قدس، خاطرنشان کرد: در بیانات ایشان، نفی قومیت‌ها به چشم می‌خورد وقدس را به‌عنوان نماد وحدت جهان اسلام و اتحاد در نظر گرفتند و تاکید کردند چه شیعه و چه سنی، چه عرب و جه عجم، نسبت به قدس‌تعصب داشته باشید.

حجت‌الاسلام هاشمی، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در توجیه کسانی که مبارزه با اسراییل را پر هزینه و بی‌فایده می‌دانند، این مبارزهرا یک‌ واقعیت غیرقابل انکار مانند مبارزه با ویروس کرونا خواند که همه انسان‌های باشعور، آن‌را امری واجب می‌بینند.

وی ضمن اشاره به آخرین روز از ماه مبارک رمضان در کنار بارگاه شهدا، بیان کرد: اگر مرام و منش ایشان را در زندگی شخصی واجتماعی خود وارد کنیم، احساس برنده شدن خواهیم داشت. کار و دارایی، زمانی ارزش پیدا می‌کند‌ که در راه خدا و اهداف کمال‌گرابه‌دست بیاید و شهدا به دنبال پرکردن کوله‌بار خود، لبریز از اعمال خیر بودند همانگونه که فرهنگ اسلامی ما آکنده از عشق و کمک ویاری رساندن به هم‌نوعان است.

امام جمعه شهر با تاکید به اینکه باید در زندگی اداری ما فضیلت و ارزش‌ها پررنگ شود، گفت: در هر پست‌ و مقامی هستید کارتان رادرست انجام دهید چرا که اقتدار نظام بواسطه برخوردهای بد آسیب می‌بیند.

وی مردم داری، از خود گذشتگی و ایثار و خوش اخلاقی و کم‌خرجی و پربازده بودن را از صفات مومن واقعی دانست و افزود: تماماین‌صحبت‌ها در گرو عنایت خداوند متعال امکان‌پذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز