تجلیل از جوانترین موزه دار استان اصفهان

۱۳۹۹/۰۳/۰۷ - ۱۷:۳۱:۲۶
کد خبر: ۱۰۰۷۶۱۱
از جوانترین موزه دار استان اصفهان توسط فرماندارشهرستان نطنز همزمان با هفته میراث فرهنگی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فرماندار شهرستان نطنز، در راستای قدردانی از زحمات وتلاشهای حافظان و دوستداران میراث فرهنگی شهرستان و آشنایی با فعالیتهای صورت گرفته در خصوص  چگونگی حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی شهرستان، در برنامه ای نیم روزه از بافت تاریخی شهرستان ومنطقه تاریخی وطبیعی افوشته بازدید کرد.

وی ادامه داد : در این برنامه نیم روزه، فرماندار شهرستان نطنز از آثاری همچون: بنای شربت خانه، آب انبار میر آب، بقعه سید حسن واقف، مجموعه تاریخی میر سید، منطقه تاریخی وتفرجگاهی افوشته و همچنین بنای تاریخی مسجد جامع، آتشکده و موزه باستان شناسی شهرستان بازدید به عمل آورد.

رمضانعلی فردوسی فرماندار نطنز درادامه این بازدید اظهار داشت :نطنز موزه ای پویا و بی نظیر از سیر تطور حیات فرهنگی و تمدنی مردم فلات مرکزی ایران است به گونه ای که پیشینه تاریخی مردم فلات مرکزی ایران به واسطه آثار کشف شده در این بخش از فلات مرکزی ایران به دوران پارینه سنگی باز می گردد واین خود نقش مهمی در توسعه این منطقه از منظر گردشگری می تواند ایفا کند.

فرماندار نطنز، درادامه برنامه بازدید نیم روزه خود از جاذبه های تاریخی شهرستان نطنز از موزه  مردمشناسی خصوصی کلوک  دراین شهرستان نیز بازدید به عمل آورده و با  سعید جواهری جوانترین موزه دار استان اصفهان  که بیش از ده سال است با کمک پدرش این موزه خصوصی را ایجاد کرده دیدار کرد .

فردوسی دراین بازدید اظهارداشت: بی شک موزه نقش مهمی در انتقال تجارب نسلها  دارد و این بسیار ارزشمند است که  یک جوان با علاقه به تاریخ پیشینیان به جمع آوری و معرفی آثار آنان به گردشگران ودوستداران میراث  فرهنگی پرداخته است.

درپایان این بازدید نیم روزه ،فرماندار نطنز به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه از سعید جواهری به عنوان جوانترین موزه دار استان اصفهان تجلیل کرد.

 

نظر شما