کاهش خروجی سد زاینده رود از امشب / پایان توزیع حقابه آب کشاورزی

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۲۶:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۹۵۷۹
کاهش خروجی سد زاینده رود از امشب / پایان توزیع حقابه آب کشاورزی
حقابه زیست محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی از ۱۵ خرداد طبق برنامه منابع و مصارف تامین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، توزیع حقابه آب کشاورزی از امشب۱۲ خرداد به پایان می رسد و  حقابه زیست محیطی رودخانه و تالاب گاوخونی از ۱۵ خرداد طبق برنامه منابع و مصارف شرکت مدیریت منابع آب تأمین خواهد شد؛ از این رو هر چقدر آب در رودخانه جاری است به سمت تالاب گاوخونی هدایت می‌شود.

 در نخستین مرحله رهاسازی آب به منظور تأمین حقابه کشت کشاورزان شرق و غرب ۳۰ بهمن ماه سال ۱۳۹۸ خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافته بود و سپس در تاریخ بیست و یکم اسفند ماه خروجی آب از سد زاینده‌رود کاهش یافت. از ۱۵ فروردین سال جاری نیز برای تکمیل دوره آبیاری کشت پاییزه آب رهاسازی شد.

براساس اعلام  سازمان حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان  امروز ذخیره سد زاینده رود ۶۱۵ میلیون مترمکعب، ورودی به سد ۹۲ مترمکعب و خروجی آن ۱۱۰ متر مکعب بر ثانیه است.

  میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص زاینده رود از ابتدای سال آبی "مهرماه" تاکنون در ایستگاه چلگرد یک هزار و ۱۷۰ میلیمتر بارش ثبت شده در حالی که در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۱۲۴ میلیمتر بوده است؛ همچنین میانگین بارشی حوضه آبریز در مقایسه با بلندمدت در همین بازه زمانی یک هزار و ۳۵۱ میلیمتر بوده است، از این رو سال جاری نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به متوسط بلند مدت ۱۳ درصد کاهش بارندگی داریم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز