بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان منتشر شد؛

سالگرد درگذشت آیت الله طاهری برگزار نمی شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۰:۳۴:۳۴
کد خبر: ۱۰۰۹۵۸۲
سالگرد درگذشت آیت الله طاهری برگزار نمی شود
با توجه به شرایط بیماری کوید 19 و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در جامعه و جلوگیری از تجمعات، مراسم سالگرد آیت الله طاهری امسال برگزار نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،در آستانه سالروز درگذشت امام جمعه فقید اصفهان و به مناسبت هفتمین سالگرد درگذشت ایشان بیانیه‌ای از سوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان اصفهان منتشر گردیده که به شرح زیر به اطلاع می‌رسد.

به نام خدا

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاھَدُوا اللهََّ عَلَیه ۖ فَمِنھُم مَن قَضىٰ نَحبَه وَمِنھُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلاً.

( احزاب آیه  ۲۳)

ھفت سال از عروج مرحوم آیه الله سید جلال الدین طاهری می‌گذرد. بزرگمردی که از سالھای مبارزه علیه حکومت ستمشاھی تا روزھای انقلاب و جنگ و پس از آن، ھمواره در کنار مردم اصفھان بود و ندای حق‌طلبی و حق‌گویی‌اش در کشور طنین‌انداز بود. نمازهای جمعه‌اش از سال‌ها قبل از انقلاب تا این اواخر که از امامت جمعه اصفهان استعفا داد علیرغم فشارها و تهدیدهای ساواک  یا روزھای رعب و وحشت  ترورھای منافقین و یا زمان‌های موشک باران رژیم بعثی صدام همواره برقرار بود و از این طریق می‌کوشید تا آگاهی‌های مردم را افزایش دهد و آنان را برای دستیابی به حکومتی که مطلوبشان است و عاری از ظلم و ستم و بی‌عدالتی و فقر وفساد باشد متحد نماید.

در سال های جنگ، او همواره در کنار رزمندگان عزیز اسلام  در جبهه‌ھای نبرد حضور داشت و در این راه فرزند خویش را نیز تقدیم انقلاب و این مرز و بوم کرد. او جز آزادی و عدالت، خیر و برکت و عافیت و عاقبت بخیری برای مردم نخواست و ھرکجا فریاد زد چه بر سر طاغوت‌ھا در سال‌های پیش از انقلاب و چه بر سر مسئولان و دست اندرکاران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای سامان گرفتن حقوق مردم، به ویژه مظلومان و محرومان و طبقات فرودست جامعه بود.

در این ھفت سال بیش از ھرچیز جای خالی او، رھنمودھا و گره‌گشایی‌ھای او در بن‌بست ھا و مشکلات، به چشم می‌آید. و اینجاست که باید گفت: " صبر بسیار بباید پدر پیر فلک را/ تا دگر مادر گیتی چو تو فرزند بزاید"

آیه الله طاهری، بزرگ فرزندی شایسته  برای اصفھان و ایران بود که سال‌های طولانی از جایگاه علم و فقاھت یاری و همراهی مردم و کمک به تحقق خواسته‌هایشان را وظیفه خود می‌دانست و جز راستی و عاقبت نیکو برای ھیچ کس نخواست و زبان‌اش جز در مقابل مظلوم کوتاه نبود.

 یاد و خاطره‌ی امام جمعه فقید اصفھان حضرت آیت الله سید جلال الدین طاھری را در ھفتمین سالگرد درگذشت آن فقیه مصلح گرامی می‌داریم و متاسفیم که به خاطر رعایت مسائل و مشکلات ناشی از بیماری کوید ۱۹ امسال نمی‌توانیم همچون سال‌های گذشته مراسم بزرگداشت آن عزیز سفرکرده را با حضور ھمشھریان عزیز برگزار نماییم.

از درگاه خداوند بزرگ علو درجات ایشان را درخواست می‌نماییم و هم از او می‌خواهیم تا ما را مدد کند که بتوانیم اهداف بلند آن فقید سعید را پیگیر باشیم.

شورای ھماھنگی جبهه ی اصلاحات استان اصفھان

۱۲خرداد۱۳۹۹

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز