جزئیات تلخ یافتن جسد نوجوان ۱۶ ساله از زاینده رود

۱۳۹۹/۰۳/۱۳ - ۰۹:۳۳:۴۶
کد خبر: ۱۰۱۰۰۲۰
جزئیات تلخ یافتن جسد نوجوان ۱۶ ساله از زاینده رود
پیکر بی جان نوجوانی که چند روز پیش در رودخانه زاینده‌رودغرق شده بود در اطراف پل غدیر در شهر باغشاد پیدا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، نوجوان ۱۷ ساله اصفهانی چهارم خردادماه درگزستان غرق شد اما به دلیل شدت بالای آب زاینده رود جسم  وی از رودخانه کشف نشد.

از زمان وقوع این حادثه تیم امداد نجات شهرداری باغبادران در حال جستجو برای پیدا کردن جسم بی جان این نوجوان اصفهانی بود  و علی رغم عبور جسم بی جان این فرد حادثه دیده در ساعات اولیه از سد چم آسمان و محدوده شهرداری باغبادران روند جستجو ادامه داشت و متوقف نشد.

 در ادامه جستجوهای واحدهای آتش نشانی شهرداری‌های شهرستان لنجان برای کشف جسد این نوجوان ۱۷ ساله پس از هشت روز جستجو پیکر این نوجوان در اطراف پل غدیر در شهر باغشاد توسط نیروهای نجات غریق و خدمات ایمنی آتش نشانی شهرداری باغبادران از زاینده رود خارج و به تحویل مقامات انتظامی برای انتقال به پزشکی قانونی شد.

۷۲ درصد موارد غرق شدگی در در رودخانه/۱۶ نفر جان باختند 

در دوماهه نخست امسال ۷۲ درصد موارد غرق شدگی در در رودخانه، ۱۸ درصد در استخر و ۱۰ درصد در کانال آب رخ داده است. از مجموع موارد غرق شدگی در ۲ ماهه امسال ۸۱ درصد مرد و ۱۹ درصد زن بودند.

 سال گذشته تعداد موارد غرق شدگی در استان ۱۲۵ مورد بود که از این شمار ۵۹ نفر جان باختند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز در این رابطه گفت: ۱۶ نفر در دو ماهه نخست امسال بر اثر غرق شدگی در رودخانه زاینده رود و استخرهای آب کشاورزی جان خود را از دست دادند.

منصور شیشه فروش با بیان این مطلب افزود: در دوماهه نخست سال جاری ۲۶ حادثه غرق شدگی در استان اصفهان رخ داده است که از این شمار ۱۶ نفر جان باختند و ۱۰ نفر نیز نجات یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: از ۱۶ مورد غرق شدگی منجر به فوت، چهار نفر در رودخانه زاینده رود، هفت نفر در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و پنج نفر در کانال‌های منشعب رودخانه و یا استخرهای شخصی دچار حادثه شدند.

وی با تاکید براینکه رودخانه زاینده رود، کانال‌های منشعب آن و استخرهای ذخیره کشاورزی منابع ایمنی برای شنا نیست، یادآور شد: بستر رودخانه زاینده رود ناهموار، ناپایدار و دارای خندق و حرکت گردابی است و ریسک غرق شدگی افراد در این رودخانه بسیار زیاد است از این رو از مردم استان و گردشگران انتظار داریم که از منابع آبی ناایمن برای شنا استفاده نکنند.

 

 

 

نظر شما