کشف محموله ۱۱ میلیاردی قاچاق در نائین/ کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تبلیغ اجاره باغ دربستی افزایش پیدا کرده است

۱۳۹۹/۰۳/۱۵ - ۱۴:۳۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۱۰۸۵۹
کشف محموله ۱۱ میلیاردی قاچاق در نائین/ کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تبلیغ اجاره باغ دربستی افزایش پیدا کرده است
مهم‌ترین حوادث امروز ۱۵ خرداد ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ سردار  محمد رضا میرحیدری فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در ادامه اقدامات صورت گرفته در خصوص شناسایی خودرو‌های صفر احتکار شده که باعث بروز اخلال در بازار فروش این محصول شده، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمینی شهر با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی بالای خود از ۲ انبار، ۴۱ دستگاه خودرو صفر، احتکار شده را کشف کردند.

وی ادامه داد:  ۱۰ دستگاه از این خودرو‌ها را پژو پارس، ۲ دستگاه پژو ۴۰۵، ۳ دستگاه دنا، ۷ دستگاه ۲۰۶ و ۱۹ دستگاه سمند بود که در بررسی دقیق کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت که در محل حضور داشتند مشخص شد خودرو‌های مذکور مدت مدیدی است که در این انبار‌ها نگهداری شده و اطلاعات آن‌ها در هیچ کجایی ثبت نشده بود.

کشف ۷۷ میلیارد ریالی خودرو‌های صفر احتکار شده در خمینی شهر/ کشف محموله ۱۱ میلیاردی قاچاق در

سردار میرحیدری با بیان اینکه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت ارزش این خودرو‌های مکشوفه را ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و ضمن امانت سپاری خودرو‌ها به مالک انبار برای مالکان اصلی خودرو‌ها پرونده تشکیل شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، احتکار خودرو‌های صفر را باعث اخلال در بازار فروش این محصول و بروز مشکلات برای مردم عنوان و تصریح کرد: نیروی انتظامی مصمم به برخورد با محتکران کالا و مفسدان اقتصادی است و اجازه نخواهیم داد عده‌ای فرصت طلب و سودجود در نظام اقتصادی کشور اخلال ایجاد کنند.

کشف محموله ۱۱ میلیاردی قاچاق در نائین

سرهنگ کامران ریاحی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اعلام این مطلب اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید "شرافت" فرماندهی انتظامی شهرستان نائین با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار برنج که از استان‌های جنوبی به سمت تهران در حرکت بود مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو طی بازرسی دقیق از آن ۴۰۰ دستگاه تبلت و ۵۰۰ دستگاه رادیوی دستی همراه با متعلقات مربوطه که همگی فاقد هرگونه اسناد و مدارک مثبته گمرکی بودند کشف شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: کارشناسان مربوطه ارزش این محموله مکشوفه را ۱۱ میلیارد ریال اعلام کردند که در این رابطه کالا‌های قاچاق به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تحویل و راننده خودرو نیز دستگیر و همراه با پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف بیش از ۱۵۸ کیلو تریاک در شاهین شهر ومیمه

سرهنگ غلامحسین صفری در اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با همکاری اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی از عبور خودروی نیسان یخچال دار حامل مواد افیونی در محور مواصلاتی اصفهان _ تهران مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ادامه ماموران اداره عملیات ویژه این پلیس با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر طی یک عملیات ویژه و ضربتی حین کنترل خودرو‌های عبوری، خودروی مذکور را در این محور شناسایی و متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: در بازرسی دقیق از خودرو ۱۵۸ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری با اشاره به دستگیری راننده خودرو و تحویل وی به مراجع قضائی اظهار داشت: برخورد هوشمندانه و قاطعانه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد افیونی در اولویت اول ناجا است و پلیس اجازه جولان به این افراد را نمی‌دهد.

کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تبلیغ اجاره باغ دربستی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: در پى شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبردارى ده میلیون ریالی از وی در یکى از سایت‌هاى واسطه گر، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی مشخص شد وی در یکى از سایت‌هاى واسطه گر به دنبال اجاره ویلا یا باغ بوده و پس از مشاهده یکى از این آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ ده میلیون ریال جهت رزرو به حساب صاحب باغ واریز می‌نماید، اما پس از واریز وجه شخص مورد نظر دیگر پاسخگوی تماس‌های خود نبوده است.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات شاکى کارشناسان تحقیقات علمی و تخصصی خود را آغاز کرده و موفق شدند هویت اصلی فرد کلاه بردار را شناسایی کنند که در نهایت طی عملیات ویژه با هماهنگی مقام قضائی وی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی اظهار داشت: متهم پس از دستگیری در مواجهه با ادله و مستندات پلیس صراحتاً به جرم خود اعتراف و عنوان کرد که اجاره باغ دربستی بهانه‌ای برای کلاه برداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست می‌آورده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان در پایان به شهروندان توصیه کرد: همانطور که در قوانین سایت‌های واسطه گر ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز