هوای اصفهان سالم است

۱۳۹۹/۰۳/۱۶ - ۱۱:۲۱:۴۵
کد خبر: ۱۰۱۱۰۳۲
هوای اصفهان سالم است
کیفیت هوای کلانشهر اصفهان صبح امروز با میانگین ساعتی ۶۸ در وضعیت سالم است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز جمعه - شانزدهم خرداد - با میانگین ۸۹ در وضعیت سالم ثبت شد.

شاخص کیفی هوا در نخستین ساعات امروز با میانگین ۶۸ همچنان در وضعیت سالم است.

بر این اساس شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش دائم میدان احمدآباد روی عدد ۷۷، خیابان استانداری روی عدد ۷۶، بزرگراه خرازی روی عدد ۸۸، خیابان پروین روی عدد ۶۷ و خیابان رودکی روی عدد ۶۴ گزارش می‌شود.

همچنین کیفیت هوا در شهر نجف آباد با میانگین ۵۷ و مبارکه با میانگین ۶۴ در وضعیت سالم است؛ وضعیت کیفی هوا در سایر ایستگاههای پایش شهرستان‌ها در دسترس نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

نظر شما
پرونده ویژه