مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان:

کاهش ۳۴.۵ درصدی سقط درمانی طی دو ماه ابتدایی سال/ ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی فوت شدند

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۷:۴۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۱۴۹۶۴
کاهش ۳۴.۵ درصدی سقط درمانی طی دو ماه ابتدایی سال/ ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی فوت شدند
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش ۳۴.۵ درصدی سقط درمانی طی دو ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علی سلیمانی پور با اشاره به کاهش آمار مراجعین نزاع در دو ماهه ابتدایی امسال اظهار کرد: در دو ماهه اول سال جاری تعداد پنج هزار و ۶۸۲ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان مراجعه کردند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته هفت هزار و ۲۶۶ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه مراجعات ناشی از نزاع در دو ماهه ابتدایی سال کاهش ۲۱.۸ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده است، افزود: از کل مراجعان نزاع تعداد یک هزار و ۹۸۷ نفر زن و سه هزار و ۶۹۵ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با اشاره به کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان اصفهان در دو ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در این بازه زمانی ۹۱ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند و۷۴ نفر از آنها مجوز سقط درمانی دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به تقاضای سقط درمانی ۱۳۹ نفر در مدت زمان مشابه سال گذشته از کاهش ۳۴.۵ درصدی این امر خبر داد.

سلیمانی پور در خصوص نحوه صدور مجوز سقط درمانی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست‌های صدور مجوز سقط درمانی، تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز می‌کند که جنین زیر چهار ماه و واجد ناهنجاری‌های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

وی با اشاره به ارجاع دو نفر فوتی مرد به دلیل برق گرفتگی در استان اصفهان اظهار کرد: این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که چهار نفر بوده است کاهش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین از فوت ۱۱ نفر بر اثر غرق‌شدگی در استان طی دو ماه ابتدایی سال خبر داد و افزود: آمار شامل ۱۰ نفر مرد و یک نفر زن بوده است که پنج نفر آنها در استخر کشاورزی، چهار نفر در رودخانه و دو نفر در کانال غرق شده‌اند که نسبت به آمار سال گذشته افزایش یک نفری داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز