فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه:

خستگی روانی مردم از کرونا بر کسی پوشیده نیست/تنها راه مقابله با کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی

۱۳۹۹/۰۳/۲۹ - ۱۷:۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۷۰۹۶
خستگی روانی مردم  از کرونا بر کسی پوشیده نیست/تنها راه مقابله با کرونا رعایت فاصله گذاری اجتماعی
فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت:در روزهای اخیر ازدحام در ‌پارک‌ها و اماکن عمومی وعدم استفاده از لوازم حفاظت فردی، بیشتر به‌چشم می‌خورد که جای گله‌مندی دارد.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در اصفهان،اسفندیار تاجمیری درباره  افزایش آمار مبتلایان به کرونا در روزهای اخیر بدلیل عادی انگاری کرونا از سوی مردم اظهار کرد: در جلسه‌ اخیر ستاد ملی کرونا به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره شد و حتی مسوولین کشوری از جمله رئیس جمهور نیز در مورد کاهش مراقبت‌های بهداشتی و حساسیت‌ها ابراز نگرانی کرده‌ و خواستار بکارگیری تمهیدات بهداشتی جدی‌تری شدند.
وی در مورد تاثیر اقدامات در دوران اوج کرونا و تعطیلی صنوف و پایبندی اکثریت مردم به در خانه ماندن خاطرنشان کرد: این موضوع طبیعتا به نحوه اداره جامعه و در نظر گرفتن واقعیت‌های حوزه اجتماعی و اقتصادی و فعالیت‌ها مرتبط می‌شود. البته سلامت جسمی و روانی افراد جامعه و همچنین گردش چرخ اقتصاد کشور را باید در نظر گرفت، چرا که در چند ماه اخیر برخی صنوف متحمل آسیب‌های جدی در حوزه‌های اقتصادی شدند.
فرماندار شهرستان با اشاره به اهمیت رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با کرونا گفت: امروز آنچه حائزاهمیت است، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌ فردی و عمومی است بخصوص در مراکزی نظیر ادارات، نهادها، اماکن عمومی که با تصمیمات اتخاذ شده تشدید نظارت در حوزه‌های اداری، تولیدی و صنعتی با همکاری شبکه‌بهداشت شهرستان اجرایی می‌شود.
تاجمیری با رد تفکر عادی سازی کرونا درجامعه، تصریح کرد : در پاره‌ای از موارد نمی‌توان تنها از مسوولین توقع ایجاد پروتکل‌های بهداشتی را داشت و بیشترین مسوولیت به عهده مردم است چراکه باید حساسیت‌های فردی و اجتماعی بالا باشد و تفکر عادی سازی در جامعه ایجاد نشود. همچنین باتوجه به ناشناخته بودن ویروس کرونا و کم اطلاعی ما، تنها راه ممکن در شرایط فعلی، مراقبت‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی می‌باشد به همین دلیل بود که در گام اول با همکاری مردم و نهادها توانستیم شرایط را تا حد زیادی کنترل کنیم.
فرماندار شهرستان با اشاره بر لزوم مراقبت‌های بهداشتی عنوان کرد: بازگشایی‌ها تدریجی بوده و از طرف نهاد بازرسی با رعایت موازین خاصی در اکثر اصناف صورت پذیرفته، برای مثال تالارهای پذیرایی می‌توانند با ۵۰ درصد ظرفیت آغاز به فعالیت کنند اما در صورت تخلف و تخطی از دستورالعمل های ابلاغی مسلما اعمال قانون و از ادامه فعالیت محروم می‌شوند.
نماینده عالی دولت در شهرستان بیان کرد: اگر از جایگاه شهروندی مسوولیتمان را به‌درستی انجام دهیم، به کنترل و مدیریت و در نهایت حذف تدریجی این بیماری، کمک شایانی خواهیم کرد ولی در غیر اینصورت اگر با شیوع بیشتری مواجه شدیم، چاره‌ای جز اعمال محدودیت‌ دوباره نداریم.
فرماندار شهرستان با اشاره به اینکه شاهین‌شهر دومین شهر باسواد کشور است عنوان کرد: در روزهای اخیر ازدحام در ‌پارک‌ها و اماکن عمومی بواسطه عدم استفاده از لوازم حفاظت فردی، بیشتر به‌چشم می‌خورد که جای گله‌مندی دارد زیرا در شهرهای توسعه‌یافته و فرهنگ مدار، رعایت موازین به صورت جدی‌تر از شهروندان انتظار می‌رود.
وی در ادامه گفت: آنچه که در ظواهر شهر از اواسط خرداد ماه می‌بینیم، خیلی خرسندکننده نیست و همچنان توصیه‌ اکید این است که مراقبت‌ها از درون خانواده صورت بگیرد و از حضور غیرضروری در اماکن خودداری کنند. ناگفته نماند که بازگشایی‌ها در کشورهای دیگر هم به همین صورت می‌باشد و چاره‌ای جز این نیست، چرا که هنوز کسی به حوزه تخصصی ویروس راه پیدا نکرده و درمانی برای نابودی آن کشف نشده و تنها راه مقابله در شرایط فعلی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی است.
فرماندار در مورد انتظاراتش از مردم شهر، متذکر شد: انتظارها از مردم شاهین‌شهر بسیار فراتر از رفتار کنونی است اما خستگی روانی مردم ناشی از کرونا نیز بر کسی پوشیده نمانده و آشکار است که همین امر ورود به ‌پارک‌ها و اماکن عمومی را افزایش داده لذا، تداوم آن و عدم رعایت مسائل بهداشتی باعث آسیب رسیدن به خودمان و دیگران خواهد شد.
تاجمیری اهمیت شبکه های اجتماعی در امر اطلاع رسانی مسائل بهداشتی متذکر شد و گفت: با توجه به آگاهی سازی که از طریق شبکه‌های مجازی صورت می‌گیرد و ارتباطات کلامی میان مردم، امروزه مردم از رسانه‌های رسمی در این زمینه آگاه‌ترند و نمی‌توانند نسبت به مسائل مراقبتی اظهار بی‌اطلاعی کنند.
سخن نماینده مجلس، «حاجی دلیگانی» را در مورد امیدواریش برای انتخاب دوباره ترامپ، چگونه ارزیابی می‌کنید؟
فرماندار شهرستان، با اشاره به برداشت خود از سخن نماینده، عنوان کرد: به نظر من منظور حاجی دلیگانی این بود که تحریم‌ها از جانب آمریکا و ترامپ که سعی کرد قاعده‌بازی را عوض کند و برجام را نپذیرفت و آن‌را یکطرفه ملغی تلقی کرد، باعث شد که فشارهای بیرونی، نگاه ما را به درون متمرکز کند و موجب بوجود آمدن گردش داخلی و فرایند تولید و اشتغال و خودکفایی شود.
تاجمیری، تصریح کرد: البته به نظر من، رفتار این شخص اصلا تناسبی با رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا ندارد و ظاهرا نظرسنجی اخیر هم شانس پیروزی وی را در انتخابات آینده بسیار ضعیف و کمتر از ۲۰ درصد پیش‌ببنی می‌کند. در نهایت امیدوارم که در کشوری مثل آمریکا، کسی بر مسند ریاست بنشیند که از عقلانیت و منطق تبعیت کند و باعث اعتبار برای شهروندان جامعه امریکایی باشد.
وی با اشاره به ظرفیت و توانایی داخلی کشور، گفت: ریاست کشوری مثل آمریکا، نباید ناقض قوانین و مقررات بین‌المللی شود و باید به مناسبات سیاسی و دیپلماتیک پایبند باشد تا منافع ملی کشور ما هم از این رهگذر تامین شود. ولی این قضیه، منافاتی با ایستادگی و مقاومت داخلی نخواهد داشت، بهترین تعبیر این است که «برو قوی شو، اگر راحت جهان طلبی»، ما خودمان باید قوی باشیم، زیرا در مناسبت‌های بین‌المللی قوت و ظرفیت و توانمندی‌ها، تعیین کننده منافع هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما طبیعتا با حفظ اصول و سیاست خارجی و منافع ملی باید آماده رقابت و تعامل و مذاکره و درصورت لزوم مقابله و دفاع از کشور باشیم.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز