مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خبر داد؛

نحوه ثبت نام کلاس اول و پایه هفتم / شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۰۸:۵۳:۰۷
کد خبر: ۱۰۱۷۳۸۹
نحوه ثبت نام کلاس اول و پایه هفتم / شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل
۸۸ هزار دانش آموز ابتدایی و ۷۳ هزار دانش آموزش پایه هفتم در سال تحصیلی جدید وارد مدارس اصفهان می شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در اصفهان،امروز صبح در نشست خبری مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش استان اصفهان از ورود ۸۸هزار دانش آموز پایه اول و ۷۳ هزار دانش آموز پایه هفتم سخن گفته شد که ثبت نام آنها از فردا یکم تیرماه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. 
مدیرکل آموزش پرورش استان اصفهان گفت: بازگشایی مدارس به وضعیت های سفید، زرد و قرمز وابسته خواهد بود و ما تابع دستورات بالادستی در این زمینه خواهیم بود.
اعتدادی افزود: تردد با سرویس مدارس با ظرفیت حداکثر ۳  دانش آموز قابل انجام است که افزایش ۳۰ درصدی سرویس مدارس را به دنبال خواهد   داشت.
 
محوری ترین برنامه آموزش و پرورش "شاد" است
محمد اعتدادی تصریح کرد: در سال جاری اصلی‌ترین و محوری ترین برنامه آموزش غیر حضوری بر محور اپلیکیشن شاد خواهد و از برنامه های تلگرام، واتساپ و غیره بهره نخواهیم گرفت.او افزود: در ابتدا استفاده از برنامه شاد کاستی هایی وجود داشت که اکنون برطرف شده و بستری مناسب برای استفاده معلمان و دانش آموزان در برنامه شاد فراهم است.
  •  

اعتدادی در ادامه گفت: در مورد بازگشایی مدارس فرض‌های احتمالی توسط آموزش و پرورش برای سه حالت سفید، زرد و قرمز طراحی و بررسی شده است و از دو ماه پیش اداره کل آموزش و پرورش استان ساماندهی نیروی انسانی و فضای فیزیکی آموزشی را در پیش گرفت تا در مهرماه امسال بتوانیم برای شرایط مختلف شیوع بیماری کرونا برنامه‌ها آماده‌ای داشته و آنها را اجرایی کنیم. بنابراین مواردی نظیر اینکه مدارس با ۵۰ درصد ظرفیت به شکل یک روز درمیان باز خواهند شد تنها در حد شایعه بوده و تصمیم گیری درباره زمان بازگشایی مدارس به عهده ستاد ملی مقابله با کرونا است.
مدیرکل آوزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: امتحانات پایه دوازدهم که از  ۱۷ خردادماه آغاز شد تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و تا کنون مشکلی در برگزاری امتحانات نداشته‌ایم چرا که دستورالعمل‌های بهداشتی در این باره به طور کامل رعایت شده است.
اعتدادی اظهار داشت: فرایند ثبت‌نام در مقاطع پیش‌دبستانی و اول دبستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نکته مهم در فرایند ثبت نام این دو مقطع، سنجش سلامت این دانش آموزان است که با تدابیر اتخاذ شده این سنجش از یکم مردادماه توسط اداره استثنایی آموزش و پرورش با نوبت‌دهی انجام خواهد شد.
 
وی ادامه داد:همچنین والدین برای ثبت‌نام پایه‌های اول و هفتم می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی erp.isfedu.ir  نزدیکترین مدرسه به محل سکونت خود را انتخاب کرده و ثبت‌نام کنند.  توصیه ما این است که والدین در نزدیکترین مدرسه محل سکونت خود فرزندان را ثبت نام کنند تا از حجم تردد و رفت و آمدهای شهری کاسته شده و همچنین از سرویس مدارس با توجه شیوع ویروس کرونا کمترین استفاده را ببرند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت:این در حالی است که در تفاهم‌نامه منعقد شده با اداره پست روند انتخاب مدارس در این سامانه به نحوی انجام می شود که با وارد کردن کد پستی محل سکونت نزدیکترین مدارس منطقه برای کاربر مشخص می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از بهترین شیوه‌های آموزش یادگیری حضوری در مدارس است گفت: آموزش مجازی شیوه ای مکمل بوده و شاید بتوان برخی از دروس را به شکل مجازی تدریس کرد، اما تدریس دروس تخصصی و عملی بویژه در هنرستان‌ به صورت مجازی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل این دروس به شکل حضوری تدریس می‌شود.
اعتدادی با بیان اینکه لازم است همه مردم آموزش و پرورش را در شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل یاری کنند تاکید کرد: باید برای بازگرداندن دانش آموزانی که در ابتدا یا در میانه راه ترک تحصیل کرده‌اند به مدارس تلاش مضاعف داشته باشیم و زمینه ادامه تحصیل آنها را با همکاری هم فراهم کنیم
 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز