مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان:

زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی بازنشست می شوند/پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار

۱۳۹۹/۰۳/۳۱ - ۲۰:۰۵:۴۳
کد خبر: ۱۰۱۷۸۴۲
زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی بازنشست می شوند/پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار
۹ هزار و ۶۷۰ خانوار مددجویی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان از خدمات بیمه‌ای تامین اجتماعی بهره‌مند هستند

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: ۹ هزار و ۶۷۰ خانوار مددجوی کمیته امداد این استان با هزینه ۱۴۳ میلیارد ریال این نهاد در یک سال گذشته از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

کریم زارع افزود: این نهاد به طور میانگین برای هر زن سرپرست خانوار ماهانه ۱۲۵ هزار تومان و برای هر خانوار مجری طرح‌های اشتغال ماهیانه ۲۸۵ هزار تومان به‌عنوان حق بیمه در این سال به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کرده است.

وی ارائه راهکار‌هایی برای ایجاد در آمد پایدار و قابل قبول را از برنامه ریزی‌های کمیته امداد برای حمایت از مددجویان برشمرد و تاکید کرد: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی که به بازنشستگی و دریافت مستمری ماهیانه مادام العمر منتهی می‌شود یکی از مهمترین این راه هاست.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: زنان سرپرست خانوار در ۵۵ سالگی با داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بازنشستگی تأمین اجتماعی دریافت خواهند کرد و کمیته امداد استان اصفهان زنان مددجوی سرپرست خانوار بالای ۴۵ سال را تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار داده تا پس از گذر ۱۰ سال بیمه پردازی و بهره‌مندی از مزایای مستمری از چرخه حمایت این نهاد خارج شوند.

کریم زارع افزود: کمیته امداد اصفهان از سال ۸۹ پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال را آغاز کرده و تاکنون سرپرست ۶۹۰ خانوار از طریق دریافت این خدمت، بازنشسته شده و در حال دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی هستند و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز