رییس شورای اسلامی شهر اصفهان:

باب گفت و گو باید در مدیریت شهری باز است

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۰۸:۳۸:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۷۹۲۴
باب گفت و گو باید در مدیریت شهری باز است
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: صحبت هایی در خصوص سالن اجتماعات گلستان شهدا مطرح شد؛ وجود چنین سالنی آرزوی چندین ساله شهر بود که در این دوره از مدیریت شهری محقق شد و در آینده نزدیک افتتاح آن با حضور خانواده شهدا انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ علیرضا نصر اصفهانی صبح امروز  در یکصد و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه، روز دختر را تبریک عرض می کنم و امیدوارم بیش از پیش زمینه حضور دختران را در عرصه های مختلف فراهم کنیم و شاهد حضور این افراد بیشتر در مناصب مختلف باشیم، اظهار داشت: روز قوه قضاییه و شهادت سید الشهدا انقلاب یعنی شهید بهشتی را تبریک و تسلیت عرض می کنم و همچنین یاد و خاطره شهدای اصفهانی این حادثه یعنی شهیدان محمد منتظری، اژه ای، طباطبایی نژاد، شمس‌الدین حسینی نایینی را که در هفتم تیر ۶۰ به شهادت رسیدند را گرامی میداریم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به این جمله شهید بهشتی که گفت ماشیفتگان خدمت هستیم نه تشنگان قدرت، تصریح کرد: امیدواریم این شیفتگی در همه مسئولان جمهوری اسلامی جاری باشد البته این جمله آن شهید بزرگوار که می گوید، تشنه تلخی برخورد صادقانه را به شیرینی برخورد منافقانه ترجیح می دهم را نیز سر لوحه کار قرار دهیم.

نصر اصفهانی ادامه داد: شهادت چریک جبهه ها یعنی جبه علمی، اخلاقی و جنگی یعنی مصطفی چمران را نیز تسلیت عرض می کنم و روح این شهدا شاد باشد و امیدوارم درس هایی که به ما آموختند را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: روز اصناف را به حرف مختلف تبریک عرض می کنم و امیدوارم با همفکری و همگرایی با همکاری همه اصناف شاهد اتفاقات خوب برای مردم عزیزمان باشیم .

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: صحبت هایی در خصوص سالن اجتماعات گلستان شهدا مطرح شد؛ وجود چنین سالنی آرزوی چندین ساله شهر بود که در این دوره از مدیریت شهری محقق شد و در آینده نزدیک افتتاح آن با حضور خانواده شهدا انجام خواهد شد. نام گذاری این سالن برگرفته از دو آیه قرآن کریم بوده است، فردوس را مفسرین اینگونه عنوان می کنند که منتها جایگاهی است که مومنان و شهدا در آن قرار می‌گیرند و فردوس برین نام دیگر آن است و پیامبر هم می گویند فردوس بالاترین درجه بهشت است و اعتقاد ما این است که شهدا اصفهان همگی جایگاهشان فردوس است و این اعتقاد قلبی ما است.

نصر اصفهانی اضافه کرد: این نام در کمیسیون فرهنگی ورزشی به دقت بررسی و در صحن علنی شورا نیز بررسی شده است، عده ای می گویند اینجا نام تالار گرفته شاید بخواهند کاربری دیگری هم برای آن تعریف کنند، این در حالی است که این اظهار نظرها بی اساس است و فقط افکار خانواده شهدا را مخدوش می کند. این اقدام بزرگ و شیرین امیدوارم در چنبره سطحی نگری و کم اطلاعی گیر نکند.

وی ادامه داد: در مدیریت شهری باب گفت و گو باز است و هرگونه اعتراض و انتقاد را با آغوش باز پذیرا هستیم چراکه معتقدیم در سایه گفت و گو می توانیم همیشه به نتیجه خوبی برسیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد:  اقدام صورت گرفته یعنی ساخت این سالن یک اتفاق بی نظیر است و قرار بود بنیاد شهید و استانداری هم به صورت یک سوم هر کدام تکمیل کننده آن باشند، اما مدیریت شهری یک تنه وارد شد و این سالن را به انتها رساند.

نصر اصفهانی تصریح کرد: هزینه ای که از محل اعتبارات شهرداری در نظر گرفته شده است تا پایان کار این سالن ۷۰ میلیارد تومان دیگر هزینه خواهد شد و سالنی در شأن شهدا و خانواده آنها خواهد بود. البته در ذیل نام فردوس به خیمه حسینی  گلستان شهدا اشاره خواهد شد.

وی افزود: در خصوص خیمه فعلی نیز هنوز تصمیم جدی گرفته نشده است و باید در خصوص کارکردهای آن در آینده بیشتر بررسی صورت بپذیرد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به بسته تشویقی که ارائه شد، همه باید کمک کنیم تا پرونده های بلاتکلیف شهر تعیین تکلیف شود. ما در این بسته اشاره کردیم که تخلفات سال ۹۹ به هیچ عنوان مشمول این بسته نخواهد شد پس گاهی عده ای نباید به دنبال سو استفاده از این اتفاقات باشند.

نصر اصفهانی اضافه کرد: ما اگر مجموعه مسئولیت ها را بسیج کنیم می توانیم برای آینده اصفهان تدابیر خوبی بیاندیشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت ماه ۳۳ هزار و ۷۸ شهروند با سامانه ۱۳۷ تماس گرفتند و مسائل خود را با مدیریت شهری مطرح کردند که این موضوع نشان می دهد مشارکت و دلواپسی مردم همه و همه روی هم جمع می شود و این دغدغه ها را اعلام می کنند.

وی اضافه کرد: در خصوص حقوق و مزایا و رفاهیات کارکنان شهرداری با معاون مالی اداری شهرداری جلسه بسیار خوبی داشته ایم و قطعا شرایط به گونه ای رقم خواهد خورد که در کارکنان شهرداری انگیزه بهتری ایجاد شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در خصوص میز خدمت وضعیت نامناسب است و با اهداف اولیه یک مقدار فاصله داریم باید هم فاصله گذاری اجتماعی را مدنظر داشته باشیم و هم وقت مردم مدنظر باشد.

نظر شما
پرونده ویژه