عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

وظیفه اصلی سازمان فرهنگی تفریحی؛ فرهنگ سازی و اشتغال زایی است

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۶:۲۲
کد خبر: ۱۰۱۹۰۷۰
وظیفه اصلی سازمان فرهنگی تفریحی؛ فرهنگ سازی و اشتغال زایی است
وظیفه اصلی سازمان فرهنگی بخش فرهنگ‌سازی است و در بخش اشتغال‌زایی باید هماهنگی با متولی آموزش که سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فریده روشن، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان و سازمان فنی و حرفه‌ای گفت: تفاهم نامه میان شهرداری و فنی حرفه‌ای اتفاق بسیار خوبی است که در کنار آن یک تفاهم نامه سه جانبه میان اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری داشتیم. با توجه به اینکه اصفهان یکی از قطب گردشگری است این تفاهم‌ها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی درباره اهداف این تفاهمنامه، خاطرنشان کرد: یکی از حلقه‌های اصلی اشتغال مهارت آموزی است. در همین راستا هدف از این تفاهم نامه انجام آنچه که از دستمان برمی‌آید در جهت مهارت افزایی و توانمندسازی شهروندان برای کمک به اشتغال آن‌ها است. تا زمانی که نتوانیم افراد توانمند را پرورش دهیم معضل بیکاری جامعه نیز حل نخواهد شد.

روشن افزود: در ارگان‌های آموزش‌های غیر رسمی مختلفی انجام و هزینه‌هایی صرف آن می‌شود. اگر این آموزش‌ها برای هم‌افزایی بیشتر در کنار هم قرار بگیرند نتیجه مطلوب‌تری حاصل خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی زمانی که بحث آموزش در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بررسی می‌شد ضمن تأیید بخشی از آموزش‌ها گاهاً تکرار می‌کردیم که سازمان فرهنگی باید به سمت و سوی فرهنگ‌سازی و اشتغال‌زایی برود. وظیفه اصلی سازمان فرهنگی بخش فرهنگ‌سازی است و در بخش اشتغال‌زایی باید هماهنگی با متولی آموزش که سازمان فنی و حرفه‌ای صورت می‌گرفت.

روشن خاطر نشان کرد: مصوبه در کمیسیون فرهنگی داشتیم که ۲۰ درصد آموزش‌ها را به سمت آموزش‌های فنی حرفه‌ای سوق دهیم، با این تفاهم نامه دیگر نیاز به این مصوبه نخواهد بود. با همتی که در سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی و سازمان فنی حرفه‌ای صورت گرفته به سمت سوی مهارت افزایی گام برداشته است. افرادی که وقت خود را صرف آموزش می‌کنند می‌توانند درنهایت مدارکی را نیز دریافت کنند که اعتباری جهانی دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز