دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

تذکر به مدیران اولویت نخست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان/ از تغییر نام مفسدان اقتصادی به فعالان اقتصادی توسط برخی از مدیران انتقاد داریم

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۱۱:۴۲:۳۱
کد خبر: ۱۰۱۹۱۰۰
تذکر به مدیران اولویت نخست ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان/ از تغییر نام مفسدان اقتصادی به فعالان اقتصادی توسط برخی از مدیران انتقاد داریم
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: اگر مسئولان و مدیران به وظایف خود به درستی عمل می کردند، امروزه شاهد این حجم از آسیب‌های اجتماعی نبودیم و باید گفت مردم در جامعه کمترین نیاز به تذکر را دارند.

به گزارش خبرنگار برنا در اصفهان، حجت السلام و المسلمین احمد عبداللهی نژاد صبح امروز در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه خداوند در سوره آل عمران می فرماید شما بهترین امتی هستید که تا به حال به وجود آمدید چراکه به امر به معروف می پردازید، گفت: اگر ماهیت ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر را درک کنیم، به اندازه ظرفیت‌های موجود در هر استان پی ‌می‌بریم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مشخص نیست هر طرح یا ایده‌ای که در مجلس تصویب می‌شود، در اولویت یک استان قرار دارد، ستاد احیا و امر به معروف وظیفه دارد، قوانینی که نیاز است در یک استان برقرار شود را به تصویب برساند. 

حجت الاسلام عبداللهی نژاد تصریح کرد: در این ستاد نمایندگان سه قوه، دستگاه‌های نظامی و حوزه‌ علمیه با ریاست نماینده ولی فقیه حضور دارند و اگر ستاد مصوبه‌ای را تصویب کرد قانون و لازم الاجرا خواهد بود.

وی در تشریح وظایف دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: اگر مصوبه ای در ستاد به تصویب رسید، دبیر موظف است به پیگیری نحوه عمل به آن مصوبه بپردازد و بررسی را تا حصول نتیجه، پیگیری کند که در برگیرندگان مصوبات چگونه به قانون عمل می‌کنند.

اگر مسئولان و مدیران به وظایف خود به درستی عمل می کردند، امروزه شاهد این حجم از آسیب‌های اجتماعی نبودیم

وی تاکید کرد: مدیران همواره در اولویت امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند، چراکه در بررسی‌ آسیب های سطح استان مشخص شد، اگر مسئولان و مدیران به وظایف خود به درستی عمل می کردند، امروزه شاهد این حجم از آسیب‌های اجتماعی نبودیم و باید گفت مردم در جامعه کمترین نیاز به تذکر را دارند و بیشترین نیاز مربوط به مسئولین است که اقداماتی هم در این خصوص انجام شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان گفت: اگر مدیری  به مصوبات این ستاد جامه عمل نپوشاند، بر اساس قانون به یک تا پنج سال انفصال از خدمت محکوم می‌شود که این مسئله با پیگیری این ستاد دربرگیرنده مراجع قضایی است.

معدل شهرداری اصفهان در زمینه اجرا کردن مصوبات ستاد امر به معروف و نهی از منکر، معدل خوبی نیست

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با اشاره به برخی از ادارات و سازمان‌ها که بسیاری از تذکرات ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر را اجرایی می‌کنند، بیان کرد: معدل شهرداری اصفهان در زمینه اجرا کردن مصوبات معدل خوبی نیست، اما جای تشکر دارد که در بسیاری از موارد به مصوبات این ستاد جامه عمل می‌پوشاند.

وی بر اساس قانون ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر را به دور از  اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی دانست و تصریح کرد: این ستاد تمامی رفتار های علنی را دربر می‌گیرد و فعالیت‌های خلاف شرع و قانونی که در خفا انجام می گیرند را پوشش نمی‌دهد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در  استان اصفهان انتقادی از مسئولان اقتصادی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر داشت و افزود:  گلایه ای از برخی مسئولان است که نام مفسدان اقتصادی را به فعالان اقتصادی تغییر داده اند و موجب شده‌اند از این افراد حمایت شود.

فیلترینگ بدترین  راه برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی در فضای مجازی

حجت الاسلام عبداللهی نژاد در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بسترهای مجازی تصریح کرد: مشکلات موجود در فضای مجازی مسئله ای نیست که به توان در سطح استان آن را حل کرد و باید گفت فیلترینگ بدترین و بی سلیقه ترین راه برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی در فضای مجازی است.

وی وجود ناهماهنگی در دستگاه‌های اجرایی را ضربه‌ای مهلک به جامعه و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر دانست و تاکید کرد: خلل نظارتی سبب شکل گیری بسیاری از تهاجمات فرهنگی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان با بیان اینکه کمیسیون های مختلفی در این ستاد درحال فعالیت هستند، گفت: موضوع پوشاک غیر متعارف در کمسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی بررسی می‌شود که اتحادیه های مختلف و مرتبط با این موضوع در این ستاد دعوت شدند و مصوب شد قبل از این که فروشنده به تهیه البسه و اجناسی که منافات با اسلام دارد، بپردازد، تذکرات لازم داده شود، اما باید گفت متاسفانه هیچ یک از این اصناف به مصوبه عمل نکردند و پس از آن از دادستان خواسته شد با مسئولان متخلف برخورد شود.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر همواره یکی از وظایف همگانی مردم بوده که در همه جوامع بشری قابل مشاهده است، خواه مسلمان باشند و و خواه غیر مسلمان، جامعه امروزه ایران جامعه بی تفاوتی نیست چرا که در مسئله کرونا شاهد بودیم با فرهنگ سازی مناسب و استفاده از تمامی ظرفیت ها مردم به رعایت پرداختند و در این خصوص اعتقاد داریم برای احیا امر به معروف لازم است از همه ظرفیت های نظام استفاده شود

وی افزود: برای فرهنگ سازی آموزش‌های متعددی انجام شد و به آموزش اقشار مختلف پرداختیم اما طبق قانون دستگاه های فرهنگی مکلف هستند در برگزاری این آموزش ها سهیم باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان اصفهان عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به هیچ عنوان سلبی نیست چراکه جلوه رحمت خدا است و تذکر لسانی یک فرهنک ایجابی برای پیشگیری از وقوع منکر است.

آواز خواندن در مکانی که خلاف شرع باشد، جایز نیست

حجت الاسلام عبداللهی نژاد با بیان اینکه امر به معروف مسئله ای فطری است، گفت: این فریضه حس مسئولیت پذیری در همه موجودات است که گاهی اوقات در تعاریف منکر برخی از افراد دچار اشتباه می شوند و می توان اشاره کرد که مسئله بدحجابی از دید بسیاری از افراد و خانم ها منکر نیست.

وی در پایان با اشاره به آواز خواندن در زیر پل خواجو تشریح کرد: ما وظیفه نداریم منکر را از ریشه بکنیم، آواز خواندن با داشتن مجوز هیچگونه مسئله‌ای ندارد اما در مکانی که که باعث شود مسائل ضد اخلاقی و خلاف شرع  به وجود بیاید جایز نیست و با اسلام منافات دارد و باید از این فعالیت جلوگیری شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز