معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

افزایش بی مهابای مراجعان سرپایی با علایم کرونا/ تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر رسیده است

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۹:۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۰۱۹۵۴۱
افزایش بی مهابای مراجعان سرپایی با علایم کرونا/ تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر رسیده است
تعداد مراجعان سرپایی دارای علایم کرونا در اصفهان رو به افزایش است و در حال حاضر تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس مرکز بهداشت استان و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تاکنون حدود 8میلیون نفر در کره زمین درگیر ویروس کرونا شده اند و بیش از 400هزار نفر فوت شده اند، افزود: اصفهان پس از قم و گیلان سومین استان درگیر با این ویروس مهلک بود و بیش از 8 هزار پرسنل علوم پزشکی 24 ساعته در این حوزه فعال بوده اند.

کمال حیدری،در ادامه از خدمات اتاق بازرگانی اصفهان و بسیج در بحران کرونا تشکر نمود.  رئیس مرکز بهداشت استان تصریح کرد: کمترین آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس مهلک مربوط به استان اصفهان با میانگین سنی بالای70 سال بود، و از لحاظ آمار مرگ و میر ایران در رتبه 47 جهان قرار دارد. 

حیدری همچنین گفت: پس از تهران استان اصفهان بعد از طی پیک بحران، از نظر دریافت کد رهگیری برای بازگشایی صنوف مختلف، بیشترین تعداد ثبت نام صنوف را داشت.

وی با تاکید بر اینکه 86 درصد پروتکل های بهداشتی در استان اصفهان در زمان شیوع بحران رعایت شد، گفت: این در حالی است که در حال حاضر مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی خیال شده و زیر 20 درصد پروتکل ها رعایت می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه تعداد مراجعان سرپایی دارای علایم کرونا رو به افزایش است، افزود: در حالی که در دوران پیک کرونا حدود 270 نفر روزانه به صورت سرپایی به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه می کردند، در حال حاضر تعداد مراجعات به بیش از هزار نفر رسیده و لازم است ارگان های مختلف در امر آموزش و اطلاع رسانی به مردم در زمینه کرونا در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام نمایند.

وی خواستار فراهم نمودن تجهیزات حفاظت فردی و الزام رعایت پروتکل های بهداشتی توسط پرسنل و مراجعه کنندگان در ادارات و ارگان های مختلف شد و بر ضرورت ارتقاء سطح فردی در مسایل اجتماعی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز