رئیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

تابستان با افزایش مرگ و میر موتورسواران همراه است/ راکبان موتورسیکلت به فرهنگسازی نیاز دارند

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۹:۵۸:۱۹
کد خبر: ۱۰۱۹۵۷۵
تابستان با افزایش مرگ و میر موتورسواران همراه است/ راکبان موتورسیکلت به فرهنگسازی نیاز دارند
مانور شهری استقاده از کلاه ایمنی در 14 نقطه پرتردد و حادثه خیز اصفهان اجرا می شود، همچنین یک تئاتر خیابانی نیز آماده شده که در صورت صدور مجوز به نمایش درمی آید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به برپایی نمایشگاه "زندگی با و بدون کلاه ایمنی" اظهار داشت: شروع فصل گرما و زیاد شدن تردد با موتور سیکلت و به تبع آن افزایش آمار مرگ و میرها موجب شد تا اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی و اداره آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، تصمیم به برگزاری نمایشگاه و اجرای مانور بگیرند.

علیرضا خاکسار بیان داشت: طی جلسات مشترکی که برگزار شد، به این نتیجه رسیدیم که با اجرای یکسری برنامه، خانواده ها و راکبان موتورسیکلت را با خطرات استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تبعات منفی آشنا کنیم.

وی افزود: دراین نمایشگاه آثار رویا جم به نمایش گذاشته شده و تمام استفاده های از کلاه ایمنی به جز کارکرد اصلی، به نمایش گذاشته است.

به گفته خاکسار، مانور شهری در 14 نقطه پرتردد و حادثه خیز اجرا می شود، همچنین یک تئاتر خیابانی نیز آماده شده که در صورت صدور مجوز به نمایش درمی آید.

رویا جم، طراح آثار نمایشگاه "زندگی با و بدون کلاه ایمنی" درباره ایده برگزاری نمایشگاه گفت: من بر روی افرادی که کلاه ایمنی دارند اما از آن استفاده درستی ندارند، یعنی هر استفاده ای از آن می شود، مطالعاتی داشتم و علاقه مند به اجرای طرحی در این زمینه شدم.

وی افزود: در این نمایشگاه 12 کاراکتر طراحی شده که از این کلاه ها استفاده های دیگری به جز استفاده اصلی دارند.

وی با بیان اینکه مردم علاقه ای به پیام به صورت مستقیم ندارند، تصریح کرد: ارائه پیام به صورت غیر مستقیم و طنز گونه تاثیرگذارتر بوده و ماندگاری بیشتری بر ذهن آن ها دارد.

گفتنی است؛ نمایشگاه آثار هنری "زندگی با و بدون کلاه ایمنی" تا 10 تیرماه در ایستگاه مترو میدان امام حسین برقرار بوده و مانور شهری آن در چهارراه های سطح شهر اجرا می شود.

 

 

نظر شما