مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان:

انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب ممکن نیست

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۵:۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۰۱۹۸۴۳
انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب ممکن نیست
مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کیفیت آب شرب اصفهان کاملا مورد تایید است، مراحل تصفیه آب شرب کلرسنجی انجام می شود و انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب ممکن نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ فهیمه امیری پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته مدیریت مصرف آب و برق در کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه کیفیت آب شرب اصفهان کاملا مورد تایید است، گفت: مراحل تصفیه آب شرب کلرسنجی انجام می شود و انتقال ویروس کرونا از طریق سیستم آب و فاضلاب ممکن نیست.

وی ادامه داد: مطابق دستور العمل وزارت بهداشت در تمام استان ها میزان کلر ورودی به آب افزایش یافته و میزان کلر ورودی به آب استان اصفهان به ۰.۸ درصد تنظیم شده است و روزانه ۲ هزار کلرسنجی در سطح استان اصفهان انجام می شود.

مدیر مرکز پالایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به واحد کنترل کیفی آبفای اصفهان، افرود کیفیت آب شرب شرکت آب و فاصلاب استان اصفهان توسط ۲۱ آزمایشگاه میکروبی، ۴ آزمایشگاه شیمیایی و ۲ آزمایشگاه بیولوژیک از لحاظ آلاینده ها به صورت شبانه روزی توسط 60 نیروی متخصص مورد پایش قرار می‌گیرد.

امیری با بیان اینکه یک آزمایشگاه سیار کنترل کیفیت آب را بر عهده دارد، تصریح کرد: به لحاظ کمبود آب مجبور شدیم چند چاه را به مدار آب شرب وارد کنیم، به همین دلیل طعم آب اندکی تغییر کرده و مردم تشخیص داده اند، اما این موضوع مبنی بر آلوده بودن آب نیست.

نظر شما