برترین های جشنواره ملی "کمانک" معرفی شدند

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۷:۵۹:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۰۰۴۱
نفرات برتر جشنواره ملی "کمانک" در دو بخش نقاشی و مجسمه سازی معرفی شدند.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مدیر خانه کودک در خصوص برگزاری جشنواره ملی نقاشی و مجسمه سازی کودک "کمانک" گفت: این جشنواره در دی ماه 98 با هدف ارتقای جایگاه شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در حوزه ملی و بین المللی آغاز به کار کرد.

زهرا کاظمی افزود: حمایت از استعداد هنری کودکان در راستای ترویج هنر و استفاده از ایده های هنری آنها برای توسعه ارزش های انسانی از دیگر اهداف این جشنواره بود.

وی تصریح کرد: اگرچه این روزها جامعه انسانی با بیماری کووید 19 و مشکلات ایمنی و بهداشتی ناشی از آن دست و پنجه نرم می کند و ما نیز به همین دلیل نتوانستیم اجرای این جشنواره را به طور کامل و شایسته به اطلاع کودکان سرزمین‌‌مان برسانیم اما خوشحالیم که توانستیم در این جشنواره، کودکانِ با استعداد در زمینه نقاشی و مجسمه سازی را شناسایی کنیم.

مدیر خانه کودک با بیان اینکه این جشنواره ویژه کودکان 4 تا 12 سال برگزار شد، گفت: در بخش نقاشی تعداد 230 اثر هنری از استان های اصفهان، آذربایجان غربی، تهران، سمنان و مشهد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی ادامه داد: هیات داوران پس از انجام داوری بر اساس معیارهای تعیین شده شامل تعلق حقیقی اثر به خالق آن با توجه به سن کودک، وفاداری به موضوع و محورهای تعیین شده، دید خلاقانه و نگاهی نو به موضوع و نیز نوآوری در انتخاب زاویه دید و ترکیب بندی و کاربرد رنگ و مهارت‌های تکنیکی از منظر زیبایی‌شناسی، تعدادی از آثار را حائز رتبه و تعدادی را شایسته تقدیر انتخاب کردند.

کاظمی اظهار کرد: در بخش نقاشی "پویا خردمندی" 12 ساله از اصفهان به عنوان نفر نخست، " ویانا یوسف پور" از آذربایجان غربی و " ایلیا رادنیک" از اصفهان به طور مشترک به عنوان نفر دوم، " نگار سادات هوایی" و " آفرین پیراسته" از اصفهان به طور مشترک حائز رتبه سوم و سید ایمان محقق، حدیث حاج هاشمی، باران باقری و آوینا سعیدی از اصفهان شایسته تقدیر در بخش نقاشی اعلام شدند.

وی با بیان اینکه داوران به دلیل نزدیک بودن امتیازِ آثار به یکدیگر در هر یک از رتبه های دوم و سوم، دو نفر را برگزیده اعلام کردند، افزود: هیات داوران همچنین چهار اثر را به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب کردند چراکه بسیار قابل تامل و زیبا بودند؛ در این آثار کودکان توانسته بودند با خلاقیت و ترکیب رنگ های بسیار زیبا و جذاب، تصورات ذهنی خود را از شهر اصفهان به تصویر بکشند.

وی اظهار داشت: در بخش مجسمه سازی این جشنواره با توجه به اینکه رشته و هنری خاص و متفاوت است و کودکانی در این رشته فعالیت می کنند که هوش سه بعدی داشته و تجسم خوبی از اشیا و اجسام دارند، تعداد 23 نفر با 30 اثر شرکت کردند؛ هیات داوران نیز پس از بررسی و داوری آثار در هر سه رتبه نخست، دوم و سوم 2 نفر را که آثاری قابل تامل ارائه کرده بودند انتخاب کردند. همچنین یک نفر به دلیل ارائه اثری بسیار خلاقانه، متفاوت و جذاب به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد.

وی با اشاره به اسامی برگزیدگان این بخش افزود: ترانه خاکسار و پریا خردمندی رتبه اول،  سهراب صادقی و پویا خردمندی رتبه دوم، فرزاد برزین و اهورا صدر ارحامی نیز رتبه سوم را بدست آوردند.

کاظمی تصریح کرد: از مجموع 230 اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، حدود یکصد اثر برای برگزاری نمایشگاه انتخاب شده است که به نمایش گذاشتن آنها به صورت مجازی برنامه ریزی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در نظر دارد این جشنواره را به صورت سالانه در موضوعات مختلف برگزار کند تا فرصتی برای نمایش خلاقیت ها، تصورات و رویاهای زیبای کودکان ایران زمین فراهم شود.

 

نظر شما