شهردار اصفهان:

تحقق ۴۰ درصدی بودجه مناطق شهرداری در سه ماه نخست سال/ بودجه‌ مراکز تفریحی را از دست دادیم

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۰۸:۱۳:۲۷
کد خبر: ۱۰۲۰۰۴۴
تحقق ۴۰ درصدی بودجه مناطق شهرداری در سه ماه نخست سال/ بودجه‌    مراکز تفریحی را از دست دادیم
شهردار اصفهان در خصوص میزان تحقق بودجه، گفت: سال گذشته ۹۶ درصد بودجه تحقق یافت و امسال که رقم بودجه شش هزار میلیارد تومان است تحقق آن دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،قدرت الله نوروزی گفت: در سال ۹۷ حدود ۹۰ درصد بودجه تحقق پیدا کرد، سال گذشته ۹۶ درصد بودجه تحقق یافت و امسال که رقم بودجه شش هزار میلیارد تومان است تحقق آن دشوار خواهد بود زیرا بودجه‌های مربوط به مراکز تفریحی را از دست دادیم.

وی ادامه داد: بودجه ناژوان می‌توانست ظرف مدت دو ماه از طریق فروش بلیت مراکز تفریحی و گردشگری تحقق پیدا کند اما به دلیل همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ این درآمدها را از دست دادیم.

نوروزیادامه داد: روزانه ۱۲۰ هزار مسافر در شهر با مترو جا به جا می‌شدند و شهرداری از این طریق روزانه ۱۲۰ میلیون تومان درآمد داشت، افزود: مسافران مترو تنها ۱,۰۰۰ تومان برای بلیت مترو هزینه پرداخت می‌کردند در حالی که شهرداری هفت هزار تومان سوبسید برای هر سفر پرداخت می‌کرد.

وی گفت: ۵۶۰ هزار سفر شهری با اتوبوس انجام می‌شد که بخشی از هزینه‌های این بخش را تأمین می‌کرد، اما این درآمدها را به دلیل شیوه ویروس کرونا از دست دادیم در حالی که هزینه‌ها بر قوت خود باقی مانده بود.

شهردار اصفهان اظهار کرد: ۴۰ درصد بودجه مناطق شهرداری در سه ماه نخست سال تحقق پیدا کرد که امیدواریم با همت مدیران، همکاری شهروندان و حمایت دولت امسال نیز بودجه شش هزار میلیارد تومانی شهرداری تحقق یابد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان سال گذشته ۷۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت داشت که به دلیل شرایط کرونا به نتیجه نرسید، افزود: در حال حاضر پیگیری‌های لازم انجام شده تا رقم بزرگی از پول ملی وارد شهر شود و برای مترو مورد استفاده قرار گیرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای نخستین بار در کشور موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی شد. اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود،  دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

وی افزود: در این راستا شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با دولت امضا کرده تا با یک شیوه بسیار جدید از نظر تأمین مالی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کند.

نوروزی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای حرم‌های مطهر در شهرهای مشهد، شیراز، تهران و قم، گفت: شهرداری اصفهان نیز برای دریافت اوراق مشارکت جهت حرم زینبیه پیگیری‌های لازم را انجام داده است.

شهردار اصفهان گفت: معتقدیم باید در شهر عدالت فضایی برقرار و امکانات شهری از جمله سینماها، ورزشگاه‌ها و سایر زیرساخت‌ها در تمام نقاط شهر وجود داشته باشد نه اینکه مردم را برای برخورداری از امکانات به مرکز شهر سوق دهیم، زیرا وقتی امکانات در هسته مرکزی شهر باشد هزینه‌های زیادی به شهر و شهروندان تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه در رهنان و خوراسگان سینما افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در منطقه ۱۴ شهرداری تعداد چهار ورزشگاه به صورت همزمان در حال احداث است که این اقدامات به معنای توجه به نقاط محروم و ایجاد عدالت فضایی در شهر، استقرار عدالت برای تحقق نظم در شهر و جلب رضایت شهروندان است.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز